توزیع 19 میلیارد لیتر فرآورده توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت  تهران/  1200 کیلومتر تا پایان امسال پیکرانی هوشمند می‌شود

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 19 میلیارد لیتر نفت خام معادل 122 میلیون بشکه نفت خام از طریق خطوط توزیع شده است گفت: حدود 84 میلیون بشکه فرآورده تحویل پالایشگاه تهران و 38 میلیون بشکه به پالایشگاه تبریز ارسال شده است.

حسن باقریان مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران یکی از مناطق دوازده گانه است که زیر مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات قرار دارد به طوری که بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور در زمینه نقل و انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی است.

وی تصریح کرد شرکت خطوط لوله و مخابرات انواع فرآورده نفتی را از پالایشگاه تهران-تبریز تامین می کند وبا دریافت فرآورده از خطوط مختلف به تنهایی فرآورده های مورد نیاز استان تهران، استان های قزوین، البرز، گیلان، سمنان، خراسان و مازندران را تامین می کند.

باقریان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 19 میلیارد لیتر نفت خام معادل 122 میلیون بشکه نفت خام از طریق خطوط توزیع شده است گفت: حدود 84 میلیون بشکه فرآورده تحویل پالایشگاه تهران و 38 میلیون بشکه به پالایشگاه تبریز ارسال شده است.

او با بیان اینکه، 26 میلیارد لیتر فرآورده دریافت کرده ایم افزود: تقریباً همین مقدار فرآورده را تحویل استان تهران و سایر استانها داده ایم. در کنار تحویل این فراورده نیروگاه های دماوند، گیلان، شهید رجایی قزوین، نیروگاه منتظر قائم، از منطقه تهران سوخت خود را تامین کردند.

باقریان ادامه داد: همچنین توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران در سال گذشته حدود 620 میلیون لیتر سوخت تحویل فرودگاه امام خمینی و 420 میلیون لیتر تحویل فرودگاه مهرآباد شده است.

او با بیان اینکه6.5 میلیون لیتر بنزین یورو و سوپر به تهران، کرج و مشهد ارسال شده است افزود: حدود 2 میلیارد و 200 میلیون لیتر نفت و گاز یورو به تهران و کرج و مشهد ارسال شده است همچنین 800 میلیون لیتر نفت و گاز به نیروگاه ها داده شده است.

باقریان با اشاره به این که در سال گذشته حدود 1000 کیلومتر از خطوط قدیمی پیکرانی هوشمند شده است گفت: طبق برنامه صورت گرفته قرار است تا پایان امسال دو خط مهرآباد و منتظرقائم حدود 1200 کیلومتر پیکرانی هوشمند انجام شود.

402

کد خبر: 863565

وب گردی

وب گردی