استیلی: فوتبال ما یک جا باید درست شود/ مگر هر سال قهرمان آسیا می شویم که نگران یک سال حذف هستیم

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات در خصوص حذف احتمالی این تیم از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید استیلی با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره حذف احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر بدهی اظهار داشت: همه ما از این اتفاق ناراحت هستیم. به عنوان کسی که سرد و گرم ورزش را چشیده ام قطعا از چنین اتفاقی غمگین می شوم چون میلیون ها هوادار ناراحت خواهند شد اما به نظرم این مسئله بالاخره یک جا باید درست شود. باید ریشه یابی کنیم و ببینیم چرا چنین مسائلی رخ می دهد.

وی ادامه داد: اگر یک بار به دنبال این موضوع باشیم که ساختار را درست کنیم همه چیز حل خواهد شد. مدیران باید بدانند زمانی که با مربی و بازیکن قرارداد می بندند، موظف و ملزم به پرداخت مبلغ قرارداد هستند اما متأسفانه باشگاه های ما دولتی هستند و هر مدیری که می آید پیش خود فکر می کند من چند ماه دیگر می روم و مدیر بعدی بدهی ها را پرداخت خواهد کرد، در حالی که مدیران ما باید بفهمند موظف به پاسخگویی هستند.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: اگر به دنبال مصلحت اندیشی و کدخدامنشی نباشیم فوتبال ما تا حدودی درست خواهد شد. مدیران نباید فقط به چند ماه یا چند سال مدیریت خود فکر کنند و همه چیز را برای مدیر بعدی بگذارند.

استیلی در پاسخ به این سوال که آیا با حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران دچار رکود نخواهد شد، گفت: اگر یک سال حذف شویم هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. مگر ما در چند سال اخیر مدام قهرمان آسیا شده ایم که این قدر نگران هستیم؟ شاید یک سال هواداران ناراحت باشند اما در عوض ساختار و زیربنای فوتبال ما درست می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیم های پایه ما معمولا در سطح بین المللی موفق هستند اما چند باشگاه لیگ برتری حاضر به سرمایه گذاری جدی در این رده است؟ الان همه ما از موفقیت تیم فوتبال نوجوانان ایران خوشحال هستیم اما آیا یک باشگاه لیگ برتری حاضر است پول قرارداد تنها یک بازیکن خود را صرف آکادمی کند؟

604

کد خبر: 863567

وب گردی

وب گردی