دلیل خاصی از نظر ما برای بسته بودن مرز خسروی وجود ندارد

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: دلیل خاصی از نظر ما برای بسته بودن مرز خسروی وجود ندارد و اگر قرار است این مرز برای عبور زائران اربعین بازگشایی نشود باید طرف عراقی دلایل خود را اعلام کند تا برای مردم توضیح دهیم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز حسین ذوالفقاری روز دوشنبه درباره عدم بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائرین اربعین حسینی (ع) افزود: ما با طرف عراقی درباره مرز خسروی مذاکره، توافق و در صورت جلسه ثبت کرده، زیرساخت ها و اطلاعات لازم را نیز آماده کرده ایم و دولت این کشور نیز پیش بینی های لازم را در آن سوی مرز کرده است.
وی افزود: شهر قصرشیرین نیز مهیای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است، همه ملزومات وجود دارد و واقعا شور و شعفی در آنجا وجود دارد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: قرار بود که امروز ساعت 10 صبح اولین گروه از زائرین از مرز خسروی به سمت عراق حرکت کنند اما شامگاه دیشب به ناگاه که از طریق مسئولین سفارت ایران در عراق به ما اعلام کردند که دولت بغداد یک ملاحظه ای را اعلام کرده که فعلا این کار انجام نشود.
ذوالفقاری یادآور شد: از شامگاه گذشته دوستان بخصوص سفیر ایران در عراق و دیگر عزیزانی که توانستیم به شکلی از آنها کمک بگیریم مراتب ضرورت را به طرف عراقی منتقل و اعلام کردد که هرچه زودتر باید این مرز باز شود.
وی با ابراز امیدواری از بازگشایی هرچه زودتر مرز خسروی خاطرنشان کرد: دولت عراق باید هرچه زودتر براساس مذاکرات و توافقی که داشتیم این مرز را بازگشایی کنند مگر این که مسئله خاصی وجود داشته باشد و ما بی اطلاع باشیم.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: به همین دلیل منتظریم که عراقی ها به ما اعلام کنند تا اگر این کار امکان پذیر نبود، بتوانیم به مردم و افکار عمومی کشور علت را اطلاع رسانی کنیم، اما از نظر ما علت خاصی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود که مرز خسروی امسال برای عبور زائران اربعین حسینی (ع) به سه مرز دیگر برای تردد اضافه شده که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 863616

وب گردی

وب گردی