زاهدی: وزیر علوم تحت تاثیر جریانات افراطی قرار نگیرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای ما از وزیر علوم این است که تحت تاثیر جریانات افراطی قرار نگیرند و حاشیه سازی ها را در وزارت علوم تا آن جایی که می شود کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به رای اعتماد گرفتن وزاری علوم و نیرو از مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر دو وزیر در حوزه های مربوط به خودشان افراد صاحب نطری هستند؛ یکی سابقه بیشتری در مدیریت اجرایی کشور دارد و یکی کمتر اما در حوزه کاری خودشان تخصص لازم را دارند.

وی افزود: دعا می کنیم که دو وزیر در کار خودشان موفق باشند و حرف هایی را که زده اند عملیاتی کنند.

زاهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلافات میان دولت و مجلس گفت: اتفاقاتی که دیروز در مجلس شورای اسلامی افتاد نشان داد حداقل ما به عنوان جریان اوصولگرا نسبت به جریانی که در انتخابات از دولت حمایت کردند تعامل بیشتری داریم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا دولت می تواند به طور مستقیم در دانشگاه نظارت داشته باشد و دست وزارت علوم را ببندد پاسخ داد: رئیس جمهور دارای مشغله های فراوان چه در حوزه سیاست داخلی و چه در حوزه سیاست داخلی است؛ به ویژه این تحولات اخیر در منطقه و مواضعی که ترامپ علیه ایران اتخاذ کرده است موجب آن شده است که رئیس جمهور وقت پرداختن به موضوعات دیگر را نداشته باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور رهنمود های کلی را به وزارت علوم می دهد و بعد گزارش های کلی را از وزیر دریافت می کند که تا چه میزان این رهنمود ها عملیاتی شده است و بیش از این رئیس جمهور وقت آن را ندارد که به جزئیات ماجرا وارد شود.

زاهدی تصریح کرد: با توجه به صحبت آقای غلامی، وی تصمیم دارد اسناد بالادستی را تا جایی که می تواند پیاده کند مانند سند برنامه ششم، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه و سیاست های کلی علمی فناوری کشور را به طور کامل پیاده کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد دادن به آقای غلامی تلاش کردیم و همه آماده کمک به وی هستیم که بتواند موفق باشد.

وی تاکید کرد: تقضای ما از وزیر علوم این است که تحت تاثیر جریانات افراطی قرار نگیرند و حاشیه سازی ها را در وزارت علوم تا آن جایی که می شود کاهش دهند.

302

کد خبر: 863719

وب گردی

وب گردی