وقتی نشان حلال بر روی مواد غذایی می‌خورد یعنی ایمنی دارد

مدیرکل امور غذایی، آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: درج واژه حلال بر روی مواد غذایی نشان از سلامت و امنیت محصولات است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر بهروز جنت در روز دوشنبه هشتم آبان 96 در همایش تخصصی منطقه‌ای حلال، اظهار کرد: صنایع غذایی ایران افتخار صنعت غذایی ایران است و در 20 سال فعالیت خودم در این حوزه، شاهد پیشرفت افتخار آمیز آن بوده‌ام.

وی تصریح کرد: واژه حلال یعنی مجاز و حرام یعنی غیر مجاز، ما اگر حوزه تعبدی حلال را نگاه کنیم حوزه مستقیم خود خداوند است چراکه خداوند گفته حلال مرا حرام نکنید و حرام مرا حلال نشمارید.

جنت افزود: تشخیص حلال و حرام باید دقیقا در جای خود باشد بنابراین دقت و شهامت زیادی در این حوزه لازم است و ما فقط نظر کارشناسی می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه حلال و حرام گفته‌ایم برخی حیوانات گوشتشان حرام و برخی حلال است و دین اسلام در این باره گفته آنچه برای سلامتی انسان مضر است حلال نیست.

جنت تصریح کرد: وقتی نشان حلال بر روی مواد غذایی می‌خورد یعنی ایمنی دارد و جنبه فقهی و دینی آن هم لحاظ شده است.

وی افزود: از لحاظ علم روز باید بگویم که سلامت فرد تنها به سلامت بدن و روان او وابسته نیست بلکه در تمام جنبه‌های زندگی انسان اثرگذار است.

مدیر کل امور غذایی ، آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افتخار صنعت غذایی ایران را مدیون مسئولان فنی هستیم، اظهار کرد: این دسته از افراد سربازان و پاسداران سلامتی در حوزه مواد غذایی هستند که باید مراقب باشند که آسیبی به سلامت جامعه وارد نشود.

وی با بیان اینکه عده‌ای از افراد می‌گویند چرا در 50 سال گذشته نظارت‌ها و حساسیت بر سلامت غذایی به اندازه امروز نبوده، خاطرنشان کرد: در 50 سال گذشته گردش مواد غذایی به اندازه امروز نبود چراکه امروز شاهد ورود گوشت از برزیل، یک رنگ و اسانس خوراکی از فرانسه و... هستیم که باید از حلال بودن و سلامت آن اطمینان یابیم.

جنت با بیان اینکه لیستی به عنوان افزودنی‌های مشکوک در اختیار مسئولان فنی قرار داده‌ایم، اظهار کرد: از مسئولان فنی می‌خواهیم که نهایت دقت را به عمل آورند.

وی گفت: بیشترین حجم ژلاتین موجود در دنیا از پوست خوک است بنابراین بیشترین مسئله و نگرانی ما از ژلاتین موجود در دنیاست.

جنت افزود: خوشبختانه در ایران دقیق‌ترین روش‌های ژنتیک مولکولی را ایجاد کردیم و محموله‌ای که وارد کشور می‌شد را تشخیص دادیم آلوده به ژلاتین خوک است.

وی با بیان اینکه ما با روش‌های خود به کشور وارد کننده ثابت کردیم که آن محصول آلوده به پوست خوک است افزود: از پارسال تنها کشوری هستیم که فرق بین ژلاتین استخوانی و پوستی را می‌دانیم.

وی افزود: وقتی یک محصولی فرآوری می‌شود مشکل ما چند برابر می‌شود بنابراین سوال می‌کنیم که منشاء مواد اولیه چیست؟.

جنت گفت: وقتی تمام مواد اولیه حلال است در حین فرآوری ممکن است اتفاقی بیفتد بنابراین تمام مراحلی که انجام می‌شود برای ما مهم و حساس است.

وی تصریح کرد: مسئولین فنی باید مراقب تمام مواد اولیه‌ای که وارد کارخانه می‌شوند باشند.

ایسنا

700

کد خبر: 863759

وب گردی

وب گردی