دو میلیون دانشجو آموزش صنعتی می بینند

معاون پژوهش،‌ آموزش و فناوری وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: دو میلیون دانشجو با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی آموزش صنعتی می بینند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، برات قبادیان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده ، دانشجویان دوره های صنعتی را آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مقاطع کارشناسی می‌توانند در مراکز صنعتی دوره کارآموزی خود را بگذرانند، اظهار کرد: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانند پایان‌نامه‌های و رساله‌های خود را در زمینه صنعت و معدن و تجارت اختصاص بدهند و مسائل موجود را حل کنند که هزینه‌های این دوره‌ها را بنگاه‌ها می‌پردازند.

قبادیان تصریح کرد:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با مراکز آموزش عالی ،اساتید هم می‌توانند دوره فرصت مطالعاتی صنعتی را در صنعت بگذارنند و هزینه‌های این‌گونه تبادل دانش و اطلاعات را وزارت صنعت می‌پردازد.

این مقام مسوول در وزارت صنعت خاطرنشان کرد:فرصت مطالعات صنعتی که در سه ماه اخیر شروع شده برای اولین بار طراحی و تاکنون 130 مورد واحدهای صنعتی معدنی اعلام نیاز دادند.

به گفته قبادیان 30 نفر از دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و مشغول به کار شدند و فارغ‌التحصیلان دوره دکتری می‌توانند دوره‌های پسادکتری صنعتی بگذرانند و از این طریق به صنعت کمک می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 863787

وب گردی

وب گردی