ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت علوم نامطلوب است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی رشته‌های مختلف پزشکی، رشته‌های فلوشیپی، تخصصی و فوق تخصصی بسیار کار دقیقی است، تصریح کرد: امکان ندارد این کار به وزارت علوم واگذار شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی ابطحی گفت: جدا شدن دانشکده‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفتن آنها، فکری است که عملیاتی شدنش غیرممکن است.

وی یادآور شد: گرچه تعداد دانشجوهایی که در سال جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شوند با تعداد دانشجویانی که جذب وزارت علوم می شوند تفاوت فاحشی دارد اما رشته‌های تخصصی، فوق تخصصی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به قدری توسعه پیدا کرده‌اند که امکان ندارد که جایی با این وسعت زیر نظر وزارت علومی بیاید که خیلی با رشته‌ها و کار و برنامه‌ریزی تخصصی پزشکی آشنایی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اظهار کرد: وزارت علوم به اندازه کافی بزرگ است و اداره کردنش با مشکلاتی مواجه است که اگر تنها به اداره برنامه‌های خودش برسد به اندازه کافی برای کشور سودآور است.

ابطحی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال ادغام‌ها بسیاری از مواقع مخرب بودند اما اگر ادغام برای هم افزایی باشد اثر بخش است. با این وجود این ادغام همسویی نیست.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر تربیت نیروی انسانی نیازهای کل کشور را تامین کرده‌اند و اکنون به سمت ایجاد مساله توریسم درمانی در کشور در حال حرکت هستیم به این معنا که بیمارانی را از کشورهای بزرگ برای درمان جذب کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 863800

وب گردی

وب گردی