ابراهیم داروغه زاده: جشنواره فیلم فجر پل ارتباطی میان مخاطب و فیلمساز است

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: هدف اصلی جشنواره فیلم فجر ارتباط با مطالب و محتوای فیلم ها و ایجاد پل ارتباطی میان فیلمساز و مخاطب است.

ابراهیم داروغه زاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی فعالیت شوراهای پروانه نمایش ساخت، اظهار کرد: معاونت نظارت و ارزشیابی این جشنواره به عهده من است و مسائل مربوط به عضویت هیچ یک از شوراهای پروانه ساخت و نمایش در حیطه کاری من نیست.شورای پروانه نمایش با حکم وزیر انتخاب می شود و وظیفه اصلی آنها بازبینی فیلم هایی که تولید شده و اعطای مجوز نمایش به آنها است. هرکدام از این دو مسوولیت کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: به هر حال ما به عنوان دبیر جشنواره با تعدادی فیلم مواجه هستیم که می خواهند در جشنواره حضور داشته باشند و هیات انتخاب باید با بررسی آثار دست به انتخاب بزند و این فیلم ها حتی ممکن است که پروانه نمایش برای اکران نیز داشته باشند.

دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با اشاره به اینکه امسال در نظر داریم تا با کمترین تغییرات در بحث جوایز مواجه شویم، گفت: طبیعی است که هر جشنواره ای در اجراهای سالانه خود تغییراتی نیز داشته باشد اما چون جوایز جز سیاستگذاری اصلی جشنواره است باید تا حد امکان از تنوع بیشتری برخوردار باشد تا با حفظ جوایز اصلی کمترین تغییرات را بوجود آوریم.

داروغه زاده با اشاره به اینکه نوع هدف گذاری جشنواره فیلم فجر با جشنواره های موضوعی کاملاً متفاوت است، اظهار کرد: همیشه از جشنواره های موضوعی که در شورا توسط سازمان ها و وزارتخانه ها برگزار می شود، استقبال می کنیم و بسیار خوشایند است که وزارتخانه ای موضوع اصلی فعالیت را خود که به فرهنگ سازی نیاز دارد را به عهده ما بگذارد.

وی درباره ماهیت جشنواره فجر، خاطر نشان کرد: تعریف جشنواره فیلم فجر از اول هم مشخص بوده است. این جشنواره مروری بر کارنامه یک ساله سینمای ایران است تا بدانیم بهترین آثار سینمایی کدام ها هستند و همچنین فرصت معرفی برای فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی نیز محسوب می شود.

503

کد خبر: 863929

وب گردی

وب گردی