مسمومیت، علت مرگ 24 قزوینی در شش ماهه نخست سال

طی شش‌ماهه نخست امسال در استان قزوین 24 نفر به‌علت مسمومیت جان خود را در استان ازدست‌ داده‌اند. قرص برنج با 12 نفر و پس‌ازآن گاز CO با 7 نفر شایع‌ترین علل مسمومیت بوده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، «بهزاد ولی‌زاده» اظهار کرد: سایر موارد مسمومیت ناشی از سموم دفع آفات نباتی با 4 نفر و سم علف‌کش یک نفر بوده است. تعداد کل فوتی‌های ناشی از مسمومیت در مدت‌زمان مشابه سال 95، 22 نفر بوده است که با احتساب 24 نفر سال 96 حدود 9 در صد افزایش را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بیشترین عامل افزایش مرگ‌ومیر مسمومیت با قرص برنج است که در مقایسه با 7 نفر سال 95، حدود 71 در صد افزایش داشته است و این امر با توجه به ممنوعیت عرضه این قرص، ضرورت توجه و کنترل بیشتر از پیش را نمایان می‌کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن فصل سرما بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز هشدار داد و افزود: متأسفانه هر سال شاهد مرگ‌های خاموش ناشی از گازگرفتگی در استان هستیم که با رعایت نکات ایمنی می‌توان از وقوع این مرگ‌ها پیشگیری کرد.

وی یادآور شد: در شش‌ماهه نخست امسال 7 نفر به‌علت گازگرفتگی فوت کرده‌اند که معمولاً با آغاز فصول سرد سال و استفاده از وسایل گرمایشی میزان مرگ‌ومیر ناشی از گازگرفتگی نیز افزایش می‌یابد و ضرورت دارد که پیش از روشن کردن وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کرد.

منبع: مهر

902

کد خبر: 863985

وب گردی

وب گردی