وجود سرمایه‌ های سرگردان در کشور/ رقم نقدینگی در کشور بی سابقه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:نقدینگی در مرداد سال 92 چهارصد و هفتاد هزار میلیارد تومان و امروز بعد از 4 سال به رقم بی سابقه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی می توان از موفقیت این مجموعه و مجموعه های مشابه علمی کشور سخن گفت که اولویت های کشور به خوبی فهم شود و برای آینده آنها سرمایه گذاری شود. بالاخره منابع محدود است و همه چیز هم نباید متوجه قوه مجریه باشد، لذا تا جای ممکن سایر ظرفیت‌های نظام را مدیریت کرد تا سود آن متوجه مردم و کشور شود.


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: نقدینگی در مرداد سال 92 چهارصد و هفتاد هزار میلیارد تومان و امروز بعد از 4 سال به رقم بی سابقه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر فقط پنج درصد این رقم به برخی تحقیقات کاربردی معظوف می شد، امروز چه اتفاقی می افتاد؟


جلیلی ادامه داد: مثلاً آستان قدس، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، شهرداری ها و سایر نهادهای کشور را باید با این نوع موضوعات آشنا کرد تا با استفاده از امکانات آنها بتوان روند تحقیقات علمی و پیشرفت کشور را سرعت داد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشور خیلی سرمایه‌های سرگردان وجود دارد که باید به درستی و در جهت صحیح مدیریت شود. لذا ارتباط مراکزی مثل اینجا با مراکزی که امکانات بیشتری دارند ولی در خیلی مواقع هزینه های غیر ضرور می‌کنند، بسیار لازم است.


جلیلی تصریح کرد: بازدید از این مجموعه برای بنده مغتنم بود. این پیشرفت ها ثمرات انقلاب اسلامی است که روز به روز نیز بیشتر به ثمر می رسد و اتفاقا دشمنان هم از همین نگران هستند و نمی‌خواهند «استقلال سیاسی» که با انقلاب اسلامی شکل گرفت، با «استقلال علمی» و به تبع آن «استقلال اقتصادی» تکمیل شود. لذا یک روز سانتری‌فیوژ را بهانه می‌کنند و روز دیگر موشک را.


او در پایان گفت: اگر دشمن شهدای هسته ای را هدف قرار داد به این علت بود که آنها کار علمی به معنای واقعی انجام می دادند و دشمن به خوبی معنای این کار را می دانست و می فهمید که نتیجه کار علمی امثال آنها چگونه به قدرتمند شدن کشور منجر خواهد شد.

401

کد خبر: 864008

وب گردی

وب گردی