عالیقدر: در 2 بازی جنجالی استقلال و پرسپولیس قضاوت کردم/ از دانشگاه آزاد، خاطرات خوبی دارم/ کلاس های دانشگاه بعد از بازی ها 2 دسته می شد!

کمک داور فوتبال کشورمان در غرفه ایسکانیوز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی عالیقدر، کمک داور فوتبال کشورمان با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در نمایشگاه مطبوعات، درباره آخرین قضاوت های خود اظهار داشت: من در دیدار جام حذفی میان تراکتورسازی مقابل فجر سپاسی حضور داشتم. همچنین پیش از آن در بازی سیاه جامگان با صنعت نفت در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بودم که استقبال زیادی هم از این دیدارها صورت گرفت. ضمن اینکه در بازی معروف استقلال مقابل ذوب آهن، کمک داور بودم که داستان های خودش را داشت و به خاطره ها سپرده شد.

وی در پاسخ به این سوال که جنجالی ترین دیدار دوران حرفه ای اش، کدام بازی بوده، گفت: جنجالی ترین بازی در یکی، دو سال گذشته دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان بود چون این بازی دقیقا بعد از دربی برگزار شد و پرسپولیس هم 3 بر 2 دربی را باخته بود. یک مقدار تنش و فشار فوتبالی میان تماشاگران زیاد بود. بازی تا دقیقه 82 مساوی دنبال می شد که آقای اکبریان (داور مسابقه) اعلام ضربه پنالتی کرد و این تصمیم جنجال زیادی را به دنبال داشت. احسان حاج صفی روی مهدی طارمی مرتکب خطا شد و داور رأی به پنالتی داد. تا یک هفته بحث داغی مطرح بود که پنالتی نبوده است.

کمک داور فوتبال کشورمان در این خصوص که به نظر او تصمیم داور صحیح بود یا خیر، گفت: حاج صفی پشت پا زد و حرکت او از نظر قوانین داوری، خطا بود. کمیته داوران هم این تصمیم را تایید کرد. به هر حال این موضوع سر و صدا به پا کرد و برخی افراد این تصمیم را به داستان های زیادی منتسب کردند. البته این موضوع بین فوتبالی ها و تماشاگران نمود بیشتری داشت.

عالیقدر در خصوص وضعیت قراردادهای داوران خاطرنشان کرد: آخرین باری که حق الزحمه داوری افزایش پیدا کرد سال 1389 بود. رئیس وقت سازمان لیگ (عزیزالله محمدی) افزایشی حدودا 20 درصدی روی حقوق داوران اعمال کرد. از آن به بعد حق الزحمه داوران زیاد نشده بلکه تنها در لیگ برتر فوتبال نظم پیدا کرده است. در لیگ یک و همچنین فوتسال پرداخت ها بسیار نامنظم است. در لیگ های 2 و 3 داوران حتی از جیب خود هزینه می کنند. گاهی مسافتی هزار کیلومتری را با هزینه شخصی طی می کنند، به این امید که یک یا 2 سال بعد، مبلغ هزینه شده را از فدراسیون بگیرند. داوران با عشق و جان داوری می کنند و در شرایط سخت از عشق خود دست برنمی دارند. ظاهرا فدراسیون مشکلات مالیاتی دارد و به همین دلیل حساب های فدراسیون مسدود شده و نتوانسته معوقات داوران را بپردازد. ان شاءالله این مشکل برطرف شود و دلگرمی داوران در لیگ های پایین تر مثل گذشته از بین نرود. طبق صحبت های رئیس فدراسیون و سازمان لیگ، هزینه های زیادی دارند و نمی توانند فعلا دستمزد داوران را زیاد کنند. با توجه به اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و قطعا مبلغی به عنوان پاداش به فدراسیون داده می شود، امیدواریم فدراسیون بتواند از بخشی از این پول به داوران کمک کند.

وی در پایان، درباره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هستم و در بهمن ماه از پایان نامه خود دفاع می کنم. دوران دانشجویی من بسیار خاطره انگیز بود چون هر زمان از مسابقه برمی گشتیم، کلاس دانشگاه به دو دسته استقلالی و پرسپولیسی تقسیم می شد! از مجموعه دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات و مخصوصا مدیر گروه مان تشکر می کنم که به خاطر مسابقات با من همکاری کردند.

604

کد خبر: 864012

وب گردی

وب گردی