تولید در کشور تقریبا تعطیل است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مردم انتظار دارند رکود خانمان سوزی که کشور را فرا گرفته است، برطرف شود زیرا هم اکنون تولید در کشور تقریبا تعطیل است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی درباره زیر و بم اقتصاد ایران در ۶ ماه نخست سال جاری در کشور، گفت: زمانی که رقیب آقای روحانی می‌گوید ما قصد داریم یک میلیون شغل ایجاد کنیم، مورد تمسخر واقع می‌شود و می‌گویند عملیاتی نیست و اعلام می‌کنند که در خوش بینانه‌ترین حالت می‌توان سالی ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، اما به یکباره پس از ۶ ماه اعلام می‌کنند یک و نیم میلیون شغل ایجاد شده است بنابراین سوال اینجاست که مردم باید کدام حرف را قبول کنند.

زمان انتقادکردن از دولت گذشته نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:زمان انتقادکردن از دولت گذشته نیست، زیرا دولت کنونی نیز چهارسال بر سرکاربوده و آزمایش‌های خود را پس داده است. هم اکنون شهروندان درانتظار نتیجه کار دولت هستند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند رکود خانمان سوزی که کشور را فرا گرفته است، برطرف شود زیرا هم اکنون تولید در کشور تقریبا تعطیل است.

نبودحامی مناسب واگذاری کارخانجات صنعتی به یک دوم قیمت را رقم زد
موسوی لارگانی افزود: در بخش صنعت نیز برخی از صنعتگران به دنبال واگذاری کارخانجات به قیمت یک دوم هستند، زیرا حامی مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: بیش از سه سال است که قانونی تصویب شده که در راستای آن بانک‌ها باید بنگاه داری را کنار بگذارند و بنگاه‌های که ایجاد کردند را بفروش برسانند، اما متاسفانه بانک‌ها به این قانون بسیار کاربردی و مهم عمل نکردند.

موسوی لارگانی افزود:مراجع اعلام کردندکه جریمه دیرکرد حرام است، اما متاسفانه جریمه دیر کرد هم اکنون نیز به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: بانک‌ها از راه‌های مختلف به دنبال این موضوع هستندکه بتوانند با وام‌های با سود بالا مشتریان را جذب کنند.

توسعه و اشتغال در کشور کمرنگ شده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآورشد: توسعه و اشتغال در کشور به سمت کمرنگی در حال حرکت است، زیرا تعداد زیادی از کارگران را سراغ داریم که در همین مدت کوتاه تعدیل نیرو شده اند.

منبع: میزان

کد خبر: 864029

وب گردی

وب گردی