امیدواریم دست اندازهایی که دانشگاه ها از سال های قبل داشته اند با حمایت دولت برطرف شود

وزیر علوم گفت: امیدواریم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد و دست اندازهایی که دانشگاه ها از سالهای قبل داشته اند با حمایت بیشتر دولت برطرف شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی صبح امروز در مراسم معرفی وزیر علوم و تکریم از وزیر علوم سابق و سرپرست وزارت علوم گفت: از دکتر روحانی به دلیل اعتمادی که به بنده داشتند تشکر می کنم. از نمایندگان مجلس که با دقت و وسواس زیاد برنامه بنده را بررسی کردند تشکر می کنم. از دکتر جهانگیری به خاطر وقتی که گذاشتند و آمدند تشکر می کنم. از دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در این جلسه حاضر شد و از روسای دانشگاها که در این جلسه شرکت کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: آرزو دارم وظیفه ای که به من محول شده را به خوبی اجرا کنم و همچنین از اساتید و بزرگانی که در دولت یازدهم و دوازدهم سکان داری وزارت علوم را داشتند بالاخص دکتر هاشمی و دکتر فرهادی تشکر ویژه دارم.

وزیر علوم افزود: برنامه من با نظرات روسای دانشگاه ها تنظیم و تقدیم به مجلس شد و برنامه ام مستند به قوانین فرادستی است این تکالیف به صورت برنامه به مجلس تقدیم شد بعضاً مورد استقبال قرار گرفت و بعضاً پیشنهادهای تکمیلی ارائه شد. به نمایندگان مجلس توضیح دادم این برنامه تکالیف مان است که باید اجرا کنیم و در راستای انجام آن باید روش اجرایی تبیین کنیم که آن با نظر مجموعه علمی صورت خواهد گرفت.

غلامی تصریح کرد: بخشی از برنامه ها در حال اجرا است و بخشی نیز باید اجرایی شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: در حوزه علم و فناوری، پارک های علم و فناوری باید محوریت پیشبرد برنامه ها را عهده دار شوند، همچنین ارتقاء کیفی سطح آموزش و پژوهش در وزارت علوم از اهداف جدی ماست که پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: اکثریت مدیران کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که در داخل کشور تحصیل کرده اند. باید نگاهی به توانمند کردن مجموعه فارغ التحصیلان داشته باشیم و بتوانند فارغ التحصیلان دانشگاهی به سرعت وارد بازار کار شوند.

غلامی در ادامه به توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به بحث دیپلماسی علمی اشاره و تأکید کرد: باید تلاش های بیشتری شود. شروع خوبی در این زمینه داشتیم ولی باید فعالیت در این زمینه را افزایش دهیم.

وی گفت: امیدواریم حمایت دولت از دانشگاه ها افزایش یابد و دست اندازهایی که دانشگاه ها از سالهای قبل داشته اند با حمایت بیشتر دولت برطرف شود و ما نیز قول می دهیم درخواستهایمان در آینده بیشتر در خصوص پشتیبانی تجهیزات و سایر موارد باشد.

منبع: مهر

کد خبر: 864030

وب گردی

وب گردی