آب پاکی دولت روی دست کارمندان قراردادی/ تکلیفی جهت پذیرش مقطع تحصیلی بالاتر نداریم + سند

طبق ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری چنانچه کارمندان قراردادی، در حین خدمت مدرک تحصیلی بالاتری را ارئه کنند، مدرک تحصیلی جدید آن ها با شرایطی می تواند لحاظ شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری، هر یک از کارمندان دستگاه‌های اجرائی، متصدییکی از پستهای سازمانی خواهند بود و هرگونه به کارگیری افراد و پرداخت حقوق بدون داشتن پست سازمانی مصوب، پس از یک سال از ابلاغ این قانون ممنوع است اما دستگاه‌های اجرائی می توانند در شرایط خاص با تایید سازمان تا 10 درصد پست های سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند.

با توجه به این دستور قانونی، سازمان اداری و استخدامی کشور شرایط مربوط به اخذ مدرک تحصیلی توسط کارمندان و اعمال آن در حقوق و مزایا و رتبه کارکنان قراردادی را ابلاغ کرده است.
آب پاکی دولت روی دست کارمندان قراردادی: تکلیفی جهت پذیرش مقطع تحصیلی بالاتر نداریم +سند
بر این اساس، تاکید شده است دستگاه های اجرایی هیچگونه تکلیفی مبنی بر پذیرش مدارک تحصیلی ماخوذه توسط کارمندان را ندارند و همچنین، طبق ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری چنانچه کارمندان قراردادی، در حین خدمت مدرک تحصیلی بالاتری را ارئه کنند، مدرک تحصیلی جدید آن ها با شرایطی می تواند لحاظ شود.
طبق بخش دیگری از این بخشنامه سازمان اداری و استخدامی که نسخه ای از آن به دست رسانه ها رسیده، لحاظ شدن مدارک تحصیلی کارکنان قراردادی، با رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله بخشنامه شماره 173707 مورخ 27 اسفند سال 1393 و رعایت شرایط احراز مشاغل مندرج در طرح های طبقه بندی مشاغل، صرفا در قرارداد کاری بعدی با تشخیص دستگاه می تواند لحاظ شود و هیچ تکلیفی برای دستگاه اجرایی جهت پذیرش مقطع تحصیلی بالاتر وجود ندارد.
البته کارمندانی که در چارچوب رعایت قوانین و مقررات مربوطه، به صورت پیمانی و یا رسمی تبدیل وضعیت استخدامی شده اند، مشمول بخشنامه دیگر یعنی 170061 مورخ 24 اسفند سال 1393 می شوند.
منبع: صبحانه آنلاین

401

کد خبر: 864048

وب گردی

وب گردی