شماره 179 «فیلم نگار» منتشر شد

شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، پرونده یک موضوع (مخاطره در فیلمنامه) و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (نگاهی به مقوله ژانر در فیلمنامه «نگار»، نگاهی به فیلمنامه «نگار» از منظر شکستن کلیشه‌ها، نقش تخیل در کنش شخصیت‌های فیلمنامه «ایتالیا ایتالیا»، الگوی آغاز و پایان در فیلمنامه «ماجان»، ساختار و علیت در «مالاریا»، آیا «مالاریا» با دیگر فیلمنامه‌های شهبازی تفاوت دارد؟، نگاهی به روایت در فیلمنامه «ملی و راه‌های نرفته‌اش»، نگاهی به شکل روایت در فیلمنامه «دریاچه ماهی»)، گفت‌وگو با احسان گودرزی فیلمنامه نویس «نگار»، گفت‌وگو با کاوه صباغ‌زاده نویسنده فیلمنامه «ایتالیا ایتالیا»، گفت‌وگو با لیلا لاریجانی فیلمنامه نویس «ماجان»، ایجاز (داستان کوتاه - قلب افشاگر) به چاپ رسیده است.

در بخش پرونده یک موضوع (مخاطره در فیلمنامه) نیز مطالبی چون مخاطره در فیلمنامه‌های کلاسیک و غیر کلاسیک، مقدمات خلق مخاطرات، سه مخاطره اصلی، پیوند مخاطره و تنش، مخاطره در منظر شخصیت، گفت‌وگو با محمد گذرآبادی درباره مخاطره در فیلمنامه و سینمای ایران، مخاطره و دوگانه شخصیت- هماورد، مخاطره فزاینده، مخاطره و پیش فرض دراماتیک، مخاطره و روان شناسی شخصیت، مخاطره عاطفی، آزمون مخاطره عاطفی، 25 نکته درباره مخاطره، مخاطرات در بلاک باسترها، مخاطره و مخاطب، مطالعه و موردی: مخاطره در «حلقه» و «جان سخت» چاپ شده است.

همچنین فیلمنامه کامل «بوچ کسیدی و ساندنس کید» به نویسندگی ویلیام گولدمن و کارگردانی جرج روی هیل، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، پیوند پیرنگ و درون مایه، شخصیت اصلی در فیلمنامه «بوچ کسیدی و ساندنس کید» کیست؟ آشنایی زدایی از عناصر وسترن در فیلمنامه، صحنه، شخیصت، پیرنگ در «بوچ کسیدی و ساندنس کید»، مقایسه تطبیقی دو فیلمنامه «بوچ کسیدی و ساندنس کید» و «این گروه خشن»، و گفت‌وگوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.

500

کد خبر: 864049

وب گردی

وب گردی