12 فروند شناور تندروی ساخت ایران تحویل سازمان شیلات شد

12 فروند شناور تندرو و یک دستگاه جرثقیل بازودار اسکله ای ساخت متخصصان داخلی روز سه شنبه در آیینی در شیراز تحویل سازمان شیلات ایران شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این آیین گفت: این شناورها با قابلیت سرعت 40 گره دریایی، کاهش صدای موتور و مصرف سوخت پایین از قدرت عمل زیادی برخوردار است.
امیردریادار امیر رستگاری افزود: این شناورها با نام 'گُلف' توسط متخصصان افتخارآفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع در شیراز ساخته شده اند.
وی اظهار کرد: این شناورها در راستای تفاهم نامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین نیازمندی های سازمان شیلات ایران ساخته و تحویل این سازمان می شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: در فاز نخست این تفاهم نامه، 12 فروند شناور تندروی گلف به همراه یک دستگاه جرثقیل بازودار اسکله ای تحویل سازمان شیلات ایران می شود.
وی از این تفاهم نامه به عنوان تحقق جلوه های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نیروهای مومن و متخصص ایرانی یاد کرد و گفت: در این تفاهم نامه، طراحی و ساخت 70 فروند شناور گلف و 18 دستگاه جرثقیل بازودار کنار اسکله پیش بینی شده و در دستور کار است.
رستگاری افزود: این شناورها با هدف تجهیز سازمان شیلات ایران و استفاده از آنها در بنادر و مناطق دریایی کشور ساخته شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های فناورانه صنعت بومی در حوزه دریایی، این شناورهای تندرو قابلیت انجام ماموریت های متنوعی را در عرصه دریایی دارا هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: دریادلان عرصه علم و فناوری دریایی در وزارت دفاع با بومی سازی انواع شناورهای مورد نیاز نیروهای مسلح و دیگر بخش های کشور ، ایران اسلامی را از وابستگی به سایر کشورها بی نیاز ساخته اند.
وی اظهار کرد: راهبرد سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع، خودکفایی و بومی سازی نیازمندی های نیروهای مسلح و کمک به پیشرفت صنعتی کشور در حوزه دریایی کشور است.

705

کد خبر: 864058

وب گردی

وب گردی