وصول 50 هزار میلیارد ریال مالیات از فراریان مالیاتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: با اقدام های اخیر سازمان امور مالیاتی در چند ماه اخیر 50 هزار میلیارد ریال از کسانی که تاکنون سابقه پرداخت مالیات نداشتند، دریافت شده است.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدرضا پور ابراهیمی» روز سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران اظهار داشت: 70 درصد تراکنش های گزارش شده بانکی مربوط به کسانی است که فاقد هویت اقتصادی هستند و هیچ مجوز افتصادی از هیچ نهاد اقتصادی ندارند.
وی به نشست دیروز مسئولان سازمان امور مالیاتی با نمایندگان بخش خصوصی و مجلس درباره بررسی تراکنش های بانکی از سوی سازمان مالیاتی اشاره کرد و گفت: در این جلسه قرار شد اقدامات لازم برای شناسایی دارندگان درآمدهای مخفی که فرار مالیاتی هم دارند، انجام شود تا حقوق دولت هم وصول شود.
وی همچنین گفت: بررسی دریافتی و پرداختی در حساب های بانکی زیر 50 میلیاد ریال فعالان اقتصادی از سال 90 تا 94 منتفی شده است.
پورابراهیمی اظهار داشت: در جلسه دیروز مقرر شد فقط در این بازه زمانی پرداختی و دریافتی در حساب‌های بانکی بالای 50 میلیارد ریال در سال توسط سازمان امور مالیاتی بررسی شود.
به گزارش ایرنا، هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی امروز با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، رحمت الله اکرمی خزانه دار کل کشور، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و دیگر اعضای آن و فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 864074

وب گردی

وب گردی