وام‌های میلیاردی بانک سرمایه وصول نخواهد شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: کارشناسان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کردند که به علت وثیقه‌ نگرفتن از وام‌گیرندگان کلان بانک سرمایه، این وام‌های میلیاردی وصول نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نشست امروز صبح این کمیسیون که به ادامه بررسی محورهای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اختصاص داشت، گفت: این نشست به بررسی تخلفات بانک سرمایه یکی از زیرمجموعه‌های صندوق گذشت.

وی در این باره اظهار داشت: در نشست امروز کارشناسان کمیته تحقیق و تفحص عنوان داشتند که بانک سرمایه به موازات تعویض و تغییرهای پی در پی هفت ماهه و هشت ماهه مدیران خود، با عدم رعایت دستورالعمل‌های بانک مرکزی از جمله اخذ نکردن وثیقه‌های معتبر، وام‌های کلان به برخی اشخاص و شرکت‌ها داده است که وصول‌ نشده و از آنجا که وثیقه‌ای در کار نیست به احتمال فراوان، این وام‌ها وصول نخواهد شد.

* مدیر سابق بانک سرمایه: برای پرداخت وام‌های میلیاردی وثیقه لازم نبوده است

ابطحی تصریح کرد: البته یکی از مدیران عامل سابق بانک سرمایه که جهت ادای توضیحات در جلسه حضور یافته بود در پاسخ گفت که اساساً اعطای وام‌‌ به اشخاص و شرکت‌های معتبر نیازی به گرفتن وثیقه نداشته است، چرا که در موضوع پرداخت وام، «اهلیت» و اعتبار وام‌گیرنده لازم است نه وثیقه او.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این بدان معناست که بانک‌ سرمایه برای پرداخت وام‌های ناچیز به فرهنگیان مجاز به گرفتن وثیقه‌های محکم و ضامن‌های معتبر بوده اما جهت پرداخت وام‌های بسیار کلان به برخی اشخاص و یا شرکت‌ها می‌تواند هیچ نیازی به اخذ وثیقه و ضامن نبیند.

منبع: فارس

کد خبر: 864112

وب گردی

وب گردی