بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان تاسیس شد

بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه تهران، وزیران امور خارجه و راه و شهرسازی همراه با خیرین فرهیخته تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست تاسیس بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان به همت دانشکده مطالعان جهان و همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از خیرین شب گذشته(دوشنبه) در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر سید سعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ضمن عرض خوشامدگویی و خیرمقدم به مهمانان به ویژه جناب دکتر محمد جواد ظریف، دکتر عباس آخوندی و دکتر محمود نیلی، درخصوص چگونگی پایه گذاری دانشکده مطالعات جهان گفت: تاسیس دانشکده مطالعات جهان، ایده ای بود که در سال 1377 با هدف پایه گذاری مطالعات بین المللی در ایران شکل گرفت و بر همین مبنا اقدامات 55 دانشگاه برتر دنیا در این خصوص مطالعه شد که ماحاصل آن طراحی شش دوره کارشناسی و 22 دوره کارشناسی ارشد بود.

وی ادامه داد: در سال 1380 زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان با عنایت به اقداماتی که برای تاسیس این فکر صورت گرفته بود، رشته های انتخابی مطالعات جهان را برای مسئولان به ویژه در سطح مسئولین راهبردی کشور، راهگشا توصیف و تاکید کردند نهادهای دولتی به لحاظ استراتژیک به این حوزه نیازمند هستند.

دکتر عاملی تاکید کرد: این نوع مطالعات مرتبط با امنیت ملی، تامین مسیر سالم برای زندگی مردم و تحول در نظام اقتصادی کشور است و نقش مهم در صیانت فرهنگی در فضای جهانی دارد.

وی با ابراز خرسندی از سطح علمی دانشکده مطالعات جهان گفت: در مدت 13 سالی که از عمر دانشکده می گذرد، بسیاری از فارغ التحصیل آن در دستگاه سیاست خارجی، وزارت دفاع، معاونت برون مرزی رسانه ملی و بخش های مطالعات استراتژیک مشغول به کار شده اند و دانشکده ای که تنها در یکسال گذشته، حدود دویست رویداد ملی و بین المللی را برگزار کرده به فضای مناسب تری احتیاج دارد که با حمایت بنیاد حامیان دانشگاه این امر محقق می شود.

در پایان جلسه، ضمن تصویب اساسنامه بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان، اعضای هیئت مدیره، اعضای علی البدل و بازرسان بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان توسط اعضای حاضر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 864143

وب گردی

وب گردی