دانشکده مطالعات جهان می تواند به سیاستگذاری در کشور کمک کند

بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه تهران، وزیران امور خارجه و راه و شهرسازی همراه با خیرین فرهیخته تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست تاسیس بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان به همت دانشکده مطالعان جهان و همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از خیرین شب گذشته(دوشنبه) در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

وزیر راه وشهرسازی و عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان ضمن ابراز خرسندی از حضور و تجدید دیدار با همکاران خود گفت: نکته مهمی که دانشکده مطالعات جهان داشتن پتانسیل کمک به توسعه ایران است، که خود امر بسیار مهمی است.

دکتر عباس آخوندی افزود: به گمان من اصلی ترین مسئله ما همچنان درک درستی از قدرتهای منطقه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است و اینکه چگونه بتوانیم جایگاه واقعی ایران را در این زمینه نشان دهیم. لذا این دانشکده که مطالعات منطقه ایست، می تواند کمک جدی به سیاستگذاری در کشور بکند.

عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان همچنین گفت: بیشتر دانشکده های ما گرایش اولیه به آموزش دارند و کمتر به مسائل واقعی می پردازند. در دانشکده مطالعات جهان که در رشته های مطالعاتی آن بیشتر مطالعات موردی برجسته می شود، بیش از این می تواند در شرایط پسا برجام همکاری موثرتر داشته باشد. این دانشکده در امر توسعه راه و شهرسازی نیز با شناخت دقیق کشورها می تواند کمک شایانی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دانشکده مطالعات جهان، دانشکده ایست که در توسعه ملی ایران و شناخت جایگاه درست ایران در سطح جهان و در حوزه های مختلف قدرت نقش بسیار مهمی را می تواند ایفا کند. لذا کسانی که دوستدار توسعه ایران هستند باید به این دانشکده توجه کنند.

در پایان جلسه، ضمن تصویب اساسنامه بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان، اعضای هیئت مدیره، اعضای علی البدل و بازرسان بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان توسط اعضای حاضر انتخاب شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر: 864150

وب گردی

وب گردی