تشکیل پرونده قضایی در صورت احراز سهل انگاری در ثبت آثار تاریخی/ دادستان مشهد با مدیرکل میراث فرهنگی اتمام حجت  کرد

معاون دادستان مشهد گفت: در راستای حفظ حقوق عامه مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت شد و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در ارتباط با آخرین خبرها از ثبت و حفاظت آثار تاریخی و فرهنگی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق عامه مدیرکل میراث فرهنگی به دلیل سهل انگاری در ثبت و حفاظت از برخی آثار تاریخی برای اخذ توضیحات به دادسرا دعوت شد و توضیحاتی ارائه کرد.

وی ادامه داد: 6 آبان ماه در جلسه ای که با حضور دادستان و مدیر کل میراث فرهنگی برگزار شد؛ مدیر کل میراث فرهنگی بیان کرد که مدت کوتاهی است که مدیریت مجموعه را برعهده دارد و در مقابل دادستان نیز بیان کرد تغییر مدیریت در عدم حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی توجیه ندارد و پذیرفتنی نیست.

قاضی بخشی محبی اضافه کرد: توضیحات مدیر کل میراث فرهنگی در 10 موضوع پرحاشیه میراث فرهنگی خراسان رضوی استماع و نسبت به بسیاری از موضوعات کاستی‎هایی مشاهده شد.


معاون دادستان مشهد ضمن تذکر جدی و اتمام حجت با مدیر کل میراث فرهنگی بر ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جهت تحقق اهداف میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت در راستای گردشگری و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تلاش شود.


قاضی بخشی محبی تصریح کرد: حوزه دادستانی بر بخش های مختلف میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نظارت دارد و اداره کل میراث فرهنگی باید در زمینه اقدامات صورت گرفته گزارش کار دهد و چنانچه تخلفات برای دادستانی محرز شود دادستانی در راستای صیانت از حقوق عامه به پرونده‌ها ورود خواهد کرد.

گفتنی است؛ قاضی بخشی محبی پیش از این گفته بود که ثبت نشدن برخی از آثار میراث فرهنگی در استان خراسان رضوی موجب بروز مشکلاتی شده است. بنابراین اداره کل میراث فرهنگی باید هر چه زودتر پیگیری‌های لازم را در خصوص ثبت و حفاظت این آثار ارزشمند داشته باشد.

705

کد خبر: 864151

وب گردی

وب گردی