دانشکده مطالعات جهان دانشکده ای تقاضامحور است

بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه تهران، وزیران امور خارجه و راه و شهرسازی همراه با خیرین فرهیخته تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست تاسیس بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان به همت دانشکده مطالعان جهان و همکاری بنیاد حامیان دانشگاه تهران و با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از خیرین شب گذشته(دوشنبه) در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه تهران ضمن خیرمقدم به مهمانان این نشست، گفت: بحث مهمی که در آموزش عالی جهان مطرح است، تغییر پارادیم های پشتیبانی های دولت از آموزش عالی به سمت بخش خصوصی است.

رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به گسترش روزافزون شمارخیرین مدرسه ساز و مشارکت مردم و انجام افزایش امور وقفی پس از پیروزی انقلاب، این اقدام خداپسندانه را موهبتی الهی و قابل قدردانی دانست که دانشکده های علوم اجتماعی از منظر جامعه شناسی باید به آن بپردازند.

دکتر محمود نیلی گفت: خوشبختانه خیرین مدرسه ساز بر این امر واقفند. تنها امر خیریه ای که می تواند شانه به شانه مدرسه سازی گام بردارد، حمایت از آموزش عالی و دانشگاه هاست، چون اگر بخواهیم برعدم توسعه یافتگی غلبه کرده و امنیت ملی و آینده کشور را تضمین کنیم باید افرادی تربیت شوند که بتوانند در سازندگی کشور نقش داشته و امنیت را تضمین کنند.

وی همچنین پیرامون دانشکده مطالعات جهان گفت: دانشکده های ما در دانشگاه تهران اکثرا عرضه محور هستند، اما دانشکده مطالعات جهان دانشکده ای تقاضامحور است و طراحی و توسعه آن نیز متناسب با این تقاضا بوده و باید باشد.

در پایان جلسه، ضمن تصویب اساسنامه بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان، اعضای هیئت مدیره، اعضای علی البدل و بازرسان بنیاد حامیان دانشکده مطالعات جهان توسط اعضای حاضر انتخاب شدند.

کد خبر: 864160

وب گردی

وب گردی