نظارت سازمان بهزیستی در پرداخت حقوق بهبودیافتگان شاغل در کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیر کل امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حضور مددکاران اجتماعی در کمپ های ترک اعتیاد، مسیر پرداخت حق و حقوق بهبود یافتگان شاغل را توسط کارفرمایان هموار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران ،فریبا درخشان نیا مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی اظهار کرد: باید به مسائل هر یک از بهبود یافتگان آسیب های اجتماعی که در هر یک از مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، مشغول به کار هستند به عنوان یک عضو شاغل توجه شود.

وی تاکید کرد: معاونت پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور، در صورت نیاز بهبود یافتگان آسیب های اجتماعی به مشاوره و امداد و سایر مباحث حقوقی در جهت کمک به آن‌ها اقدام می‌کند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: در هر یک از کمپ های ترک اعتیاد و مراکز کاهش آسیب که زیر نظر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند، واحد مددکاری با وجود یک مددکار متخصص، خدمات مددکاری مورد نیاز را به مددجویان ارائه می کند.

درخشان نیا خاطر نشان کرد: در صورتی که هر یک از مددجویانی که به عنوان نیروی شاغل در کمپ های ترک اعتیاد کار می کنند، در مسأله دریافت حقوق خود با مشکل مواجه شوند، مددجو می تواند با مراجعه به واحد مددکاری، موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: معمولا مشکلات حقوقی مددجویان بهبود یافته شاغل، پس از پیگیری های واحد مددکاری و طرح موضوع با کارفرمای آن ها در همان مراحل اولیه حل و فصل می‌شود و نیازی به مراجعه به وزارت کار و طرح شکایت از کارفرما نیست.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: کمپ های ترک اعتیاد مجاز سراسر کشور که مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی اخذ کرده اند، نسبت به مسائلی که از سوی این سازمان با آن ها مطرح می‌شود، از سازمان بهزیستی حرف شنوی دارند و نمی توانند نسبت به مباحث مطرح این مجموعه بی تفاوت باشند.

درخشان نیا ادامه داد: پس از مراجعه به واحد مددکاری، مددجویان بهبود یافته شاغل در کمپ های ترک اعتیاد، باید ضمن مراجعه به معاونت پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، مشکلات دریافت حق و حقوق خود را مطرح کنند.

وی در پایان با اشاره به آخرین مرحله در تحقق پرداخت حق و حقوق مددجویان شاغل در کمپ های ترک اعتیاد و سایر مراکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: اگر به هر دلیلی پس از مداخله مددکاری اجتماعی و رایزنی او با کارفرما، مشکل مددجو حل نشود، سازمان بهزیستی کشور از طریق یک وکیل، مددجو را به وزارت کار ارجاع می دهد و اموروی را پیگیری می کند.

705

کد خبر: 864163

وب گردی

وب گردی