باید شاهد جهش دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه فرهنگی باشیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: باید در دولت دوازدهم شاهد جهش و تحولات خوبی در حوزه معاونت فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم؛ هرچند در دوره نخست دولت تدبیر و امید، ما توانستیم برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های متعددی در سطح دانشگاه‌ها در سه سال گذشته عملیاتی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت صبح روز سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه طی بازدید از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دیدار با مسؤولان و کارکنان این دانشگاه، گفت: تصمیم داریم در دوره جدید سطح رضایت‌مندی دانشجویان را از خدمات دانشجویی و فرهنگی ارتقا دهیم و قطعاً دانشجویان ما میزان رضایت‌شان به نوعی آیینه کارآمدی فعالیت‌های ماست و دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

وی با بیان این مطلب افزود: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، متاسفانه این دانشگاه در جایگاه خوبی قرار نگرفته است که باید با آسیب‌شناسی‌ها و اقدامات لازم انجام شود تا این دانشگاه را به جایگاه واقعی و شایسته خود نزدیک‌تر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به قدمت و تعداد دانشجویان و با توجه به اینکه نماد آموزش عالی کشور است باید همواره پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های علمی‏، درمانی‏، بهداشتی، فرهنگی و دانشجویی و... باشد چرا که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارکنان و دانشجویان این دانشگاه قابل توجه و بالاست.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به بخش‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: حوزه دانشجویی و فرهنگی حوزه سخت، حساس و پیچیده‌ای است که باید توجه بیشتری به این حوزه داشت. به اعتقاد من حوزه فرهنگی ودانشجویی در هر دانشگاهی مظلوم ترین حوزه به شمار می‌رود و مظلوم‌ترین افراد در محیط‌های دانشگاهی، همکاران ما در معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها هستند که کار سختی و طاقت فرسایی دارند.

فراهانی خطاب به کارکنان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قطعا شما مسئولان و کارکنان حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم تهران با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو هستید که باید رسیدگی‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

وی با تاکید بر این که حوزه فرهنگی علی رغم تحولاتی که در سال گذشته پیدا کرده است‏، هنوز در جایگاه واقعی خود در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: برای همه شما کارکنان و مدیران دانشگاه آرزوی سلامتی و توفیق دارم و قطعا باید نسبت به افق و آینده این دانشگاه گام‌های موثرتری برداشته شود چرا که توانمندی و پتانسیل‌های نیروهای انسانی و همچنین دانشجویان این دانشگاه بالاست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما باید در دولت دوازدهم شاهد جهش وتحولات خوبی در حوزه معاونت فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم؛ هرچند در دوره نخست دولت تدبیر و امید، ما توانستیم برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های متعددی در سطح دانشگاه‌ها در سه سال گذشته عملیاتی کنیم.

فراهانی افزود: در دوره نخست دولت تدبیر و امید در بحث فعالیت‌هایی فرهنگی ودانشجویی در حوزه وزارت بهداشت ما یک دگردیسی و پوست اندازی داشتیم و در دوره دوم درصدد هستیم جهش و تحولات قابل توجهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی داشته باشیم.

وی خطاب به مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قطعا شما کارکنان و دست‌اندرکاران این دانشگاه که به ارایه خدمات فرهنگی و دانشجویی به جامعه هدف خود که دانشجویان هستند، می‌پردازید کار دشوار و حساسی در پیش دارید و باید سطح تعاملات خود را با دانشجویان مضاعف کنید چرا که تعامل دو سویه شما با دانشجویان و اعضای شورای صنفی‏، تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و... می‌تواند عامل توسعه و رشد دانشگاه باشد.

فراهانی با اشاره به برگزاری سلسله بازدیدهای تیم ستاد وزارتخانه از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: قطعا این بازدیدها و برگزاری نشست‌های تیم ستاد وزارتخانه در قالب کارشناسان و مسئولان فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت با دانشگاه‌های مختلف، می‌تواند به رفع مشکلات و موانع و توسعه دانشگاه‌ها کمک کند. این نشست‌ها وجلسات قطعا کمک می‌کند که ما تصویر شفاف و واقعی از وضعیت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها به دست آوریم و از نزدیک بتوانیم نقد و مشکلات شما کارکنان ومسئولان دانشگاه را در حوزه‌های مختلف بررسی و در راستای حل آنها اقدام کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پایان گفت: قطعا یکی از برنامه‌های ما تعامل و صحبت با دانشجویان و بررسی مشکلات احتمالی در شورای صنفی، تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، نشریات و.... است و در دوره جدید می‌خواهیم سطح رضایتمندی دانشجویان را از خدمات دانشجویی و فرهنگی ارتقا دهیم و قطعا دانشجویان ما میزان رضایت‌شان به نوعی آیینه کارآمدی فعالیت‌های ماست؛ بنابراین دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه باید به جایگاه واقعی خود برگردد.

کد خبر: 864183

وب گردی

وب گردی