اختصاص ارز مبادله‌ای به نهاده‌های دام و طیور آغاز شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از نهایی شدن تخصیص ارز مبادله ای به نهاده های دام و طیور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی گفت: از دو روز گذشته با پی گیری های خوب وزارتخانه موضوع تخصیص ارز مبادله ای نهاده های مورد نیاز دام و طیور نهایی شده و به تایید بانک مرکزی نیز رسیده است.

او پیش بینی کرد که اختصاص ارز مبادله ای به نهاده ها منجر به کاهش قیمت این محصولات شود.

رکنی در مورد تولید امسال گوشت مرغ نیز اظهار داشت: پیش بینی می کنم امسال ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید شود که ۵۰ درصد آن در شش ماهه امسال محقق شده است.

او افزود: ما به دنبال این هستیم که تولیدات مان به سمت مرغ سایز پیش برود اما نمی توان این موضوع را آمرانه به جامعه تولیدکننده و مصرف کننده القا کرد بلکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود و رسانه ها هم همکاری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ درصد از تولیدات، مرغ سایز است که مناسب صادرات می باشد.

او با بیان این که از مهر ماه امسال نرم افزاری توسط اتحادیه مرکزی طیور برای رصد ورود جوجه ها به سالن های مختلف واحدهای تولیدی سراسر کشور راه اندازی شده است، تصریح کد: با راه اندازی این نرم افزای ضریب تبدیل و وزن نهایی طیور مشخص می شود که در نهایت به بهبود شاخص های کیفیت تولید مانند سایز مرغ، بهبود ضریب جیره غذایی و تولید کمک می کند.

رکنی ضمن پیش بینی تولید ۱۰ میلیون تن محصولات لبنی در کشور اذعان داشت: یک میلیون تن از این محصولات در سبد صادراتی قرار می گیرد.

او درباره افزایش تعرفه واردات لبنیات ایران توسط کشور عراق گفت: حفظ بازارهای جهانی کار سختی است و تجار باید به لحاظ قیمت، کیفیت و بسته بندی محصولات، شرایط خود را بهبود بخشند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: افزایش تعرفه واردات لبنیات ایران توسط عراق موجب محدودیت های صادراتی کشور ما می شود و از این رو ما از طریق وزارت امور خارجه و دفتر روابط بین الملل وزارتخانه خودمان این مساله را پیگیری می کنیم و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

401

کد خبر: 864214

وب گردی

وب گردی