تنها ایستگاه سنجش کیفی هوا در اردبیل نیازمند تعمیر و تعویض قطعات است

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: در شهر اردبیل تنها یک ایستگاه سنجش کیفی هوا داریم که آن هم مدت هاست دچار مشکل شده است و نیازمند تعمیر و تعویض قطعات است.

طی چند روز گذشته شهروندان اردبیلی آلودگی هوایی همراه با تند باد و گرد و خاک را تجربه کرده اند که متاسفانه به دلیل خرابی دستگاه سنجش کیفیت هوا نمی توان اطلاعات دقیقی را ارائه و تدبیری اندیشید اما آنچه مسلم است کمبود اعتبار و انحصاری بودن شرکت تولید کننده این ایستگاه ها به منظور ایجاد و تعمیر قطعات آن می تواند از دلایل بروز این مشکلات باشند.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در ارتباط با مشکلات ایستگاه سنجش کیفی هوا در اردبیل اظهار کرد: قیمت خرید ایستگاه سنجش کیفی هوا بالاست و چیزی حدود 500 میلیون تومان است، در حال حاضر در حال پیگیری تعمیر ایستگاه مربوطه هستیم. در عین حال دستگاه سیار اندازه گیری نیز داریم اما اطلاعات حاصل از این ایستگاه ها جامع تر و دقیق تر است .

محمد خداپرست گفت: متاسفانه در شهر اردبیل تنها یک ایستگاه سنجش کیفی هوا داریم که مدت ها ست دچار مشکل شده است و نیازمند تعمیر و تعویض قطعات است که توسط شرکت «زیست اندیش پیشگام» که شرکتی فرانسوی است و در تهران نمایندگی انحصاری دارد باید بررسی شود که در حال پیگیری برای تعویض و تعمیر قطعات هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: طبق پیگیری های انجام شده با شهرداری و سازمان محیط زیست در صددیم یک ایستگاه سنجش کیفی جدید دیگر در مرکز شهر اردبیل قرار دهیم و استفاده از این ایستگاه های سنجش کیفی هوا در دیگر نقاط استان اردبیل را نیز در دستور کار داریم.

خبرنگار: ندا فراهانی

900

کد خبر: 864216

وب گردی

وب گردی