آمادگی مهران برای پذیرش زائران مرز خسروی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مرز مهران، آماده پذیرش زائران مرز خسروی است.


به گزارش ایسکانیوز؛ جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: بحمدالله شرایط مهران امسال نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب تر است که بخشی از آن مربوط به دستگاه دولتی و نهادهای نظامی، انتظامی و مرزبانی است و بخشی دیگر نیز به کشور عراق مربوط می شود.

وی افزود: با همکاری و تعامل خوبی که بین کشور ایران و عراق برقرار است امیدواریم اربعین را بدون هیچگونه مشکلی به پایان برسانیم و زائران به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر در حال رایزنی با سایر مقامات عراق برای بازگشایی مرز خسروی هستیم، اگر این امر میسر نشد، زیر ساخت مرز مهران آماده پذیرش زائران از این مرز است.

جمالی اضافه کرد: نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی و مقامات کشوری و محلی با جدیت و بدون هیچگونه مشکلی در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به حجم جمعیت زائران، موضوع راهپیمایی عظیم اربعین، بین المللی شده و هرچه جلوتر می رویم گسترده تر نیز می شود بنابراین دو کشور ایران و عراق باید هماهنگ تر از گذشته باشند چرا که اربعین یک برکت است و باید از آن استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: بارها به زائران اطلاع رسانی کرده ایم هیچ کس بدون ویزا از مرز خارج نشود و پلیس با جدیت روادید را کنترل می کنند.

در ادامه این دیدار دیپلماتیک، سرلشکر عمید سامی ضمن عرض تسلیت ایام اربعین به امام خامنه ای رهبر معظم ایران و همچنین آیت الله سیستانی مرجع تقلید عراق، اظهار داشت: ما در پایانه مرزی زرباطیه آماده خدمت گزاری به زائران هستیم از استاندار، مسئولان پایانه و نیروهای نظامی ایرانی به خاطر همکاری خوبی که در مراسم اربعین دارند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: همچنین از نظامیان ایرانی که بیشترین همکاری و هماهنگی را با ما برای بهتر برگزار شدن این مراسم، داشته اند و کنترل و بازرسی ها را با دقت انجام داده اند، به ویژه قدردانی می کنم.

کد خبر: 864325

وب گردی

وب گردی