سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر محمدرضا دارابی محبوب را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مشهد منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، در بخشی از حکم دکتر سیدحسن هاشمی خطاب به دکتر دارابی محبوب آمده است: «از جنابعالی انتظار دارم با استفاده از توان تخصصی و کارشناسی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه و استفاده از ظرفیت منابع بالقوه سایر بخش های حوزه مأموریت خود و در چارچوب اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه و برنامه های ارائه شده توسط اینجانب در صحن مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دهید.»

تشویق، ترغیب و توجه ویژه به اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم به ویژه محرومین و نیازمندان، عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه و برنامه سلامت دولت دوازدهم، اقدامات لازم در زمینه استمرار طرح تحول نظام سلامت از جمله ماموریت های این دانشگاه است.

حمایت و تقویت پژوهش و نوآوری و تلاش برای جهت دهی به پژوهش و طرح های مهم تحقیقاتی که می تواند فرآیند محصولات و ارتقاء سلامت را تقویت کند، ارتقاء برنامه های جاری حوزه های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و دانشجویی، صیانت از منابع انسانی، فیزیکی و مالی و توسعه عدالت در سلامت در حوزه مأموریت خود نیز از ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

برنامه ریزی و اجرا برای رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مولفه های اجتماعی برای پیشگیری و کنترل تهدیدهای سلامت و اعمال رویکرد اجتماع محور سلامت از طریق توانمندسازی تشکل های مردم نهاد و توسعه، تقویت خیریه های سلامت، رعایت اعتدال، توان مندی و شایسته سالاری در انتصابات و تکریم اعضای هیأت علمی و کارکنان حوزه سلامت نیز از ماموریت هایی است که وزیر بهداشت از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته است.

دکتر محمدرضا دارابی محبوب استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مشهد است و پیش از این معاون آموزشی این دانشگاه بود.

همچنین وزیر بهداشت در پیامی از خدمات و تلاشهای دکتر مصطفی مهرابی بهار در دوران تصدی مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی کرد.

کد خبر: 864356

وب گردی

وب گردی