شبکه‌های مجازی افکار عمومی را به دست گرفته اند/نمایشگاه مطبوعات مانند تب هفتگی است

عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات علامه طباطبایی، گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال هم مانند سال های گذشته و بدون تنوع با هدف آشنایی مردم با رسانه ها برگزار می شود.

عباس اسدی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه، به خبرنگار فرهنگی، اظهار کرد: نمایشگاه امسال نیز مانند سال گذشته برگزارشده است. این رویداد مانند یک جشنواره است که تنها برای معرفی رسانه ها برپا می شود اما نمایشگاه نمی تواند از مشکلات و مسائل مطبوعات دردی را درمان کند و حالتی نمایشی دارد.

وی درخصوص مشکلات، نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه، گفت: رفع مشکلات نمایشگاه مطبوعات به نظر کارشناسی و تحقیقات میدانی نیازمند است تا از این راه نقاط ضعف و قوت این رویداد از نظر مخاطبان شناسایی و رفع شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برپایی این نمایشگاه برای رسانه نکته ای مثبت است که باعث ارتباط میان مردم ، رسانه و مسوولان می شود اما این نمایشگاه نمی تواند از نظر اقتصادی برای رسانه ها سودآور باشد. اگر در این نمایشگاه شرایطی برای فروش و سودآوری نیز بوجود می آمد، مشکلات مالی بسیاری از رسانه ها برطرف می شد.

وی نمایشگاه را به یک تب هفتگی تشبیه کرد و گفت: نمایشگاه مانند یک تب است که در طول یک سال برگزار می شود که عده ای با حالت تجمعی برای معرفی خود به این مکان می آیند.

اسدی درباره جایگاه رسانه در برجسته کردن موضوعات، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رسانه ها به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می شوند که رسانه های سنتی همان روزنامه ها و خبرگزاری های قدیمی تر هستند و فضای مجازی رسانه مدرن محسوب می شود. افکار عمومی و مردم در حال حاضر نیاز رسانه ای خود در شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام برطرف می کنند.

کد خبر: 864388

وب گردی

وب گردی