۲هزار و ۱۴۰ مورد خدمات حقوقی رایگان به شهروندان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: ۲هزار و ۱۴۰ مورد خدمات حقوقی رایگان در 6 ماهه نخست سال ۹۶ به جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ارائه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محسن ولیئی با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی در دفاتر کمیته امداد استان تهران برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مددجویان دایر است، بیان کرد: دو هزار و ۱۴۰ مورد خدمت حقوقی توسط کمیته امداد استان تهران در شش‌ماهه نخست سال نود و شش به جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ارائه‌شده است.

وی افزود: تهیه، تنظیم و بررسی ۳۵۹ مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و لوایح و دفاعیه جهت ارائه به مراجع قضایی و انجام هزار و ۶۰۲ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت ازجمله اقدامات بخش حقوقی این نهاد طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ بوده است.

ولیئی با اشاره به اینکه در این مدت برای ۵۴۱ مورد پرونده مددجویی و سازمانی سازش، صدور رأی و اجرای احکام انجام‌شده است، افزود: بررسی استعلام‌ها و اظهارنظر و تأیید قراردادهای مربوط به ارائه خدمات و انجام امور از سوی موسسه‌ها، شرکت‌ها و کنترل آنها از حیث حقوقی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران استفاده از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف را جزو اولویت‌های کمیته امداد برای خدمات‌رسانی مؤثر به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها در کمیته امداد بر پایه حضور مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد انجام می‌شود و این در حالی است که اکنون ۲۱۸ نفر از وکلای نیکوکار با این نهاد همکاری دارند.

وی بابیان اینکه وکلای نیکوکار در زمان‌های تعیین‌شده در ادارات حضور دارند و پاسخگوی مددجویان مراجعه‌کننده هستند، افزود: وکلا در زمان‌های حضور خود در دفاتر کمیته امداد سراسر استان تهران خدمات حقوقی و مشاوره‌ای به مددجویان ارائه می‌دهند.

ولیئی بیان کرد: در شش‌ماهه سال گذشته نیز هزار و ۷۹۵ اقدام و پیگیری حقوقی برای مددجویان تحت حمایت توسط این نهاد انجام‌شده است.

706

کد خبر: 864416

وب گردی

وب گردی