خطاطی روی لباس ها در فرهنگ سازی ایرانی تاثیر دارد

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: خطاطی روی لباس ها یکی از جدیدترین انواع طراحی است که در ایجاد فرهنگ سازی ادبی نقش بسزایی دارد.

حمید قبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره خلاقیت در زمینه ترویج پوشاک ایرانی اظهار کرد: موضوع طراحی لباس ابعاد مختلفی دارد که خطاطی روی لباس ها نیز یکی از بارزترین نمونه های مد در میان جوانان است.

وی ادامه داد: نمونه های خطاطی روی لباس بخشی از طراحی است که شاید به دلیل اینکه اصولا مدسازی دوره های مختلفی را طی می کند و زمان های خاصی را در بر می گیرد می توان گفت قسمت کوچکی از طراحی هستند که سبب ایجاد فرهنگ خاص و ایرانی در جامعه می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین افزود: استفاده از المان ها و نماد های ایرانی در ساختار مثل برش، ترکیب پارچه، انتخاب مناسب آن و حتی در دوخت و سایر روش هایی که وجود دارد همه این موارد از عناصر برای طراحی مهم است.

قبادی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر شاهد آن هستیم که مستمرا طرح های جدید وارد بازار می شود.از تمامی این موارد مهم تر در حال حاضر به دنبال ایجاد سبک و مدسازی حرفه ای هستیم که ان شاءالله در جشنواره های جدید شاهد آن خواهیم بود.

503

کد خبر: 864428

وب گردی

وب گردی