عمده فعالیت های اقتصادی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است/ شرکت های دانش بنیان باید به دنبال نیازهای بازار باشند

عضو هیات عامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از نیمی از جمعیت دانشجویی کشور را پوشش می دهد، به نظر می رسد  تولید عمده ای از فعالیت های اقتصادی کشور، بر عهده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر اقداماتی را در زمینه توسعه صنعت به کار گرفته‌ایم و به‌ نوعی می‌توان گفت که محور فعالیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای توسعه صنعت و خدمات بر محور نوآوری قرارگرفته است.


او در ادامه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه 19 درصد از رشد اقتصادی حاصل فعالیت فناوری اطلاعات تعیین‌شده است و نکته حائز اهمیت این است که این بخش جایگاه ویژه‌ای را در بین جوانان از آن خود کرده است.


سلجوقی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از نیمی از جمعیت دانشجویی کشور را پوشش می‌دهد، به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور بر عهده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرارگرفته است.


عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: یک مقوله توانمندسازی کارآفرینان تحت عنوان آموزش‌های اولیه برای ما مطرح بود که مرکز توانمندسازی فاوا در کشور راه‌اندازی شده است، این مرکز در ابتدا در تهران و چندین استان دیگر راه‌اندازی شد و اکنون در سایر استان‌های دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.


به گفته سلجوقی، در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان " تکاپو " با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرارگرفته تا بتوانیم هر چه سریع‌تر شاهد توسعه بخش فاوا در کشور باشیم.


او به تعاملات صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در خصوص مقولاتی مانند همراهی در توسعه مراکز رشد، پارک فناوری و نیز ایجاد و راه‌اندازی کانونی با نام کانون خلاقیت که برای کسب‌وکارهای نو مطرح‌شده، با دانشگاه آزاد همکاری می‌شود.


سلجوقی خاطرنشان کرد: طی موارد متعدد در برگزاری رویدادهای کارآفرینی و نیز استارتاپ‌ها با دانشگاه آزاد همکاری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این تعاملات تداوم خواهد داشت، لازم به ذکر است که همکاری در ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی جزو اولویت‌های اصلی قرارگرفته است.


عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور گفت: یکی از پایه‌های مقوله نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان است اما این شرکت‌ها در ابتدا باید بازار شناسی را در اولویت کار خود قرار دهند و در زمینه تولید کالاهایی که موردنیاز بازار است، برنامه‌ریزی کنند و نباید کالاهایی تولید کنند و سپس به دنبال ایجاد بازار برای آن باشند.

401

کد خبر: 864491

وب گردی

وب گردی