امیدوار تجریشی: دوگانگی وزارت صنعت در خصوص سامانه ثبت سفارش خودرو/خودروسازی ایران از نظر وسعت رتبه ی 1 منطقه را دارد

رییس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران گفت: در منطقه از لحاظ وسعت خودروسازی رتبه ی 1 را در اختیار داریم و مسأله ی مهمتر از داشتن یا نداشتن پلتفرم ملی، این است که پلتفرم تولید داخل را بازار جهانی تاچه میزان می پسندد.

رضا امیدوار تجریشی، رییس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: بحث سامانه ثبت سفارش را باید وزارت صنعت پاسخگو باشد که چند صدایی شده است و در حوزه های مختلف عده ای می گویند بسته شده و جایی دیگر گفته می شود سامانه باز است اما در کل، اقتصاد ما باید به سمتی برود که تولید کننده ی داخلی بتواند با تولید کننده ی خارجی رقابت کند البته به شرطی که شرایط یکسان باشد.

او افزود: اینکه قرارداد های ما به سمتی رفته است که واردات باید به شرط تولید باشد خیلی خوب است اما به شرطی که دانش فنی وارد قضیه شود و در بحث واردات و تولید در کشور ما کمیت بر کیفیت ترجیح داده شده است در صورتی که باید کیفیت بر کمیت ارجحیت داشته باشد یعنی تیراژ بالا بدون کیفیت فایده ای ندارد چون بازار مصرف تعیین می کند که صنعت خوب عمل کرده است یا نه که قطعا اگر واردات خودروهای خارجی آزاد باشد تقاضا برای خرید خودروی داخلی کمتر می شود.

امیدوار تجریشی تصریح کرد: در صنایعی همچون مواد غذایی تولید داخل ما حتی از نمونه های خارجی با کیفیت تر است یا در صادرات شکلات خیلی موفق عمل شد، چون تولید در کشور با کیفیت انجام شده است.

او ادامه داد: در صنعت خودرو هم کاستی هایی وجود دارد مثلا از قطعه سازان باید حمایت مالی شود و شرکت های خودرویی به موقع پول دریافت کنند که فکرشان برای ارتقای کیفیت آزاد باشد.

رییس هیات مدیره خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران خاطر نشان کرد: در منطقه از لحاظ وسعت خودروسازی رتبه ی 1 را در اختیار داریم و مسئله ی مهمتر از داشتن یا نداشتن پلتفرم ملی، این است که پلتفرم تولید داخل را بازار جهانی تاچه میزان می پسندد چون هر محصولی را که بازار جهانی تایید کند و خواستار آن باشد قطعا در بازار داخلی هم طرفدار دارد و طراحی و مدل باید بر اساس نیاز جهانی باشد.

403

کد خبر: 864501

وب گردی

وب گردی