در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: گسترش تشکل‌ها باعث ایجاد گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و آرامش می‌شود. در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال پورابراهیمی و محمدرضا صباغیان نماینده بافق درباره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: من ایجاد تشکل‌ها را از نقط قوت وزارت‌خانه‌ام می‌دانم. این وزارت‌خانه را وزارت تشکل‌ها می‌شناسم و معتقدم تعاونی‌ها، تشکل‌های اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کافرمایی و کارگری و تشکل‌های بازنشستگی در حوزه صندوق کشوری را در حوزه کاری خود گسترش دادیم، گفت: از تشکل خیر جمعی تا کار جمعی و صنفی و بازنشستگی در حوزه وزارتخانه به آن پرداختیم و می‌پردازیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در کشور احزاب بزرگ نداریم برای همین تشکل‌ها می‌توانند رابطه دولت و مردم را افزایش دهند، گفت: به این دید معتقدم و در برنامه ۱۳۹۲ به آن اشاره کردم و معتقدم گسترش تشکل‌ها باعث ایجاد گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و آرامش می‌شود و ما برای حل مسائل کشور به این تشکل‌ها نیازمندیم و برای این به گفت‌وگو و اجماع ملی نیاز داریم.

ربیعی با اشاره به اینکه هنوز کارهای انجام شده برای تشکل‌ها کافی نیست، خاطرنشان کرد: اما ادعا می‌کنم آمار نشاندهنده این است که آیین‌نامه‌های تشکل ها را تصویب کردیم در دولت یازدهم ۴۰ درصد به تشکل‌های مدنی اضافه کردیم. در حوزه کارگری و کارفرمایی آمارها موجود است. درب وزارت کار به روی کارگران و کارفرمایان باز است. سال ۹۲ ۷ هزار و ۹۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی داشتیم و در پایان سال ۹۵ این تعداد به ۱۲ هزار و ۷۷۴ تشکل افزایش پیدا کرده و رشدی ۱ و نیم برابری داشته است.

ربیعی ادامه داد: همچنین با همین روند افزایش باورمان این است که تعداد انجمن‌ها نیز افزایش یابند و این در حالی است که این تعداد از ۷۳۰ انجمن هم اکنون به ۱۴۴۷ واحد رسیده است. همچنین تعداد نمایندگان کارگری نیز از ۳هزار و ۹۲۸ نفر به ۶ هزار و ۴۷۰ نفر افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات در این وزارتخانه پنهان مانده و آشکار نشده است خاطرنشان کرد: گاهی احساس می‌کنیم وزارت کار وزارتخانه مجاهدت‌های خاموش است و خوشبختانه یکی دیگر از اقداماتی که البته جزو این مجاهدت‌های خاموش بوده و چندان به آن نپرداختند بحث آموزش تشکل‌ها است.

وی افزود: ما سعی کردیم درر تمامی مجامع بین‌المللی نمایندگان تشکل‌های کارگری را به همراه خود ببریم و تا در جریان امور و آموزش‌های به روز بین‌المللی قرار بگیرند و به طور کلی توجه ویژه‌ای به موضوع آموزش تشکل‌ها داشتیم.

به گزارش ایلنا علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت با اشاره به اینکه این جلسه قرار است به سوال دو نفر از نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی شود از علی ربیعی خواست که پس از پاسخگویی به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده اصولگرای کرمان و راور، به سوال محمدرضا صباقیان نماینده مردم بافق در مجلس نیز پاسخ دهد.

علی ربیعی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال محمدرضا صباقیان اعلام کرد: پیش از آنکه در مورد این سوال متمرکز شوم لازم می‌دانم به شرایط کشور اشاره‌ای داشته باشم. آیا ما اکنون در شرایطی هستیم که به میزان قابل توجه رشد در بازار کار صورت گرفته است؟ آیا امروز آنچنان که باید و شاید به کارگران در کارخانجات نیاز داریم؟ آیا اساساً تولید به اندازه کافی انجام می‌شود؟

وی افزود: در شرایطی که تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار وجود ندارد و نیز در شرایطی که بنده خود را وزیر بیکاران نامیده‌ام به نظر می‌رسد با مشکلات بیشتری روبرو باشیم. ما باید امنیت کارگران، امنیت سرمایه و همچنین امید افراد جویای کار را در نظر داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کد خبر: 864519

وب گردی

وب گردی