کج سلیقگی دولت در ارائه تسهیلات به صنایع/صادرات صنعت نساجی آب رفت

دبیر سابق انجمن صنایع نساجی با انتقاد از بد سلیقگی دولت در ارائه تسهیلات به صنایع گفت:متاسفانه صنعت نساجی کشور در سال های اخیر پیشرفت چندانی نکرده است.

علیرضا حائری دبیر سابق انجمن صنایع نساجی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص وضعیت صنعت نساجی در کشور اظهار کرد: نساجی ما متاثر از وضعیت عمومی صنعت و اقتصاد کشور است به هرحال رکود و کمبود منابع، ارتباطات بین‌المللی و تجاری همچنان گریبانگیر این صنعت است.

او تصریح کرد: متاسفانه وضعیت نساجی وضعیت رو به جلو و با جهش های پیشرفتی مواجه نیست.ضمن این که در حوزه تولید و صادرات خیلی موفق عمل نکردیم. از سال 93 تا به امروز صادرات غیرنفتی کشور در حدود 40 میلیارد دلار مدام درجا می زند و این در حالی است که مسئولان هرسال پشت سرهم وعده های توخالی برای رونق این صنعت را می‌دهند.

دبیر سابق انجمن صنایع نساجی ایران تاکید کرد: یکی از دلایل این موضوع نوع نگرش مسولان بلندپایه صنعتی و اقتصادی به این صنعت است. متاسفانه در دولت های گذشته به این صنعت با وجود ایجاد ارزش افزوده و اشتغال توجه خوبی نشده است تا جایی که همچنان این صنعت بجای پیشرفت در جا زده است.

حائری گفت: دولت ها این صنعت را در اولویت یازدهم خود قرار دادند به طوریکه این برنامه در اسفند 95 در دوره نعمت زاده ویرایش شد ولی در عمل تغییر چشمگیری نکرد و فقط اعداد آن جابجا شد. وقتی دولت ها نگاهشان به صنعت نساجی به عنوان صنعت درجه دو است نمی توان انتظار بیشتر از این مقوله داشت که بتوان این صنعت را به سمت توسعه پیش برد.

دبیر سابق انجمن صنایع نساجی ایران با انتقاد از وضعیت صادرات این صنعت گفت: بنگلادش سالیانه 27 میلیارد دلار صادرات نساجی دارد در حالیکه صادرات ایران در این بخش تنها در حدود 900 میلیون دلار است به یک میلیارد دلار نمی رسد و این جای تاسف دارد چرا که اشتغالزایی در این صنعت بالا است.

402

کد خبر: 864532

وب گردی

وب گردی