راهپیمایی 13 آبان ماه و نمایش اتحاد و همدلی و فرمانبرداری از رهبر انقلاب

در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان آمده است: مردم ایران به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان ماه و نمایش اتحاد و همدلی و فرمانبرداری از رهبر انقلاب، کلیدواژه «نه به استکبار» را تبیین کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور در آستانه 13 آبان و هفته استکبار ستیزی آمده است: سیزده آبان بی‌گمان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روزهای تاریخ معاصر ایران است. سیزده آبان ماه سالروز مناسبت‌های بزرگی در انقلاب اسلامی است، روز تبعید امام خمینی(ره)، روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی است.

یوم الله ۱۳ آبان، تبلور وحدت و همدلی مردم، تلفیق و همراهی علم و جهاد، ارج نهادن به استقلال، نفی سلطه بیگانگان و همبستگی ملت با ولایت را با خود به همراه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: امام خمینی(ره) همواره بر ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی تلاش کرده بودند و حال که چهار دهه از آغاز انقلاب می گذرد، بازخوانی بدعهدی‌ها و دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید می‌تواند علت نفرت ملت ایران از مقامات و رژیم جنگ‌افروز و فتنه‌گر آمریکایی، متحدان غربی و منطقه‌ای آنان را مشخص سازد و به سایر ملت‌ها نیز صادر کند.

از این رو مستضعفان جهان خواهند آموخت که می‌توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند و هویت خود را با نفی قدرت‌های استعماری تعریف و تقویت کنند.

در این بیانیه آمده است: روابط ایران و آمریکا چه قبل از انقلاب و چه مناسبات بعد از انقلاب حکایت از مداخلات مخرب، دشمنی و بدعهدی‌های مختلف داشته است، خصوصاً بعد از انقلاب از همان روز اول دولتمردان آمریکایی اعم از جمهوری خواه و یا دموکرات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به هر وسیله‌ای و هر گزینه‌ای متوسل شده‌اند.

متأسفانه یا خوشبختانه نتیجه برجام جز اثبات بدعهدی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها برای مردم ایران و حتی جهانیان نبوده است، بر این اساس لازم است همگان هوشمندی لازم را در برخورد با جبهه استکبار داشته باشند و همواره از این تجربه تلخ در تصمیمات خود بهره بگیرند و برتارک تاریخ بنویسند که دلخوش کردن به دشمن نتیجه‌ای جز شکست را درپی نخواهد داشت.

این بیانیه می‌افزاید: اما امروز بازخوانی سیاهه دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید نه تنها نفرت ملت ایران از خباثت‌ها، بدعهدی‌ها و تحریم‌های جدید مقامات حیله‌گر و فتنه‌گر آمریکایی است بلکه عامل اصلی ترویج روحیه استکبار ستیزی در میان نسل جدید نیز خواهد بود. لذا "مرگ بر آمریکا" یک شعار سیاسی صرف نبوده و برآمده از اعتقادات مردم ایران در راستای مبارزه با امپریالیسم جهانی است که امروزه بلای جان همه ملت‌هاست.

در آستانه سیزده آبان و سال روز استکبارستیزی، سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت یوم الله ١٣ آبان، مواضع خود را بیان می‌دارد:

۱- مبنای سیاست خارجی و داخلی نظام اسلامی، نفی سلطه بیگانه و استکبارستیزی تأکید بر استقلال همه جانبه است.

۲- مقاومت تنها راه حل در برابر زورگویی مستکبرین است که هزینه آن از تسلیم به مراتب کمتر است.

۳- لازم است تمام فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اساتید، معلمان دانشجویان و دانش‌آموزان بر مبنای معرفت، ایمان، اخلاق و معنویت قرار بگیرد.

درپایان، سازمان بسیج فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان حماسه‌ساز سیزده آبان پنجاه و هفت و فاتحان لانه جاسوسی، از آحاد مردم شریف و گرانقدر ایران به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان انقلابی برای حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌کند تا با نمایش اتحاد و همدلی و فرمانبرداری از رهبر انقلاب، بار دیگر با مشت‌های گره کرده، ندای آزادگی سر داده و کلیدواژه «نه» به استکبار را تبیین کنند.

706

کد خبر: 864573

وب گردی

وب گردی