دیدار دانشجویان دانشگاه صدا و سیما با خانواده سردار شهید ستار اورنگ

دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما به همراه معاون آموزشی دانشکده ارتباطات از خانواده سردار شهید ستار اورنگ از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.

بسیج دانشگاه صداوسیما در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هر هفته با یکی از خانواده های معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران دیدار می کند.

به همین منظور تعدادی از دانشجویان بسیجی این دانشگاه به همراه معاون آموزشی دانشکده ارتباطات از خانواده سردار شهید ستار اورنگ از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار سید فرشاد رجایی از دانشجویان بسیجی دانشکده ارتباطات صداوسیما به فرموده مقاوم معظم رهبری در مورد شهدا که یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست اشاره کرد و افزود: سردار شهید اورنگ یکی از پاسداران بنام در حوزه نظامی بود که بعد از خدمات ارزنده ای که در هشت سال دفاع مقدس و تیپ 48 فتح داشت به دانشگاه امام حسین(ع) منتقل شد و بعد از چند سال خدمت برای دفاع از حرم به کشور سوریه رفت.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: سردار شهید اورنگ با توجه به اینکه مهارت خاصی در تیراندازی داشت آموزش های فشرده تیراندازی و نظامی دیگر را به رزمندگان سوری آموزش می داد که در یکی از عملیات های جبهه مقاومت علیه تروریست ها به درجه رفیع شهادت نایل آمد.


شهادت هنر می خواهد
در ادامه این دیدار معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه شهدا در نزد اولیای الهی جایگاه خاصی دارند؛ گفت: به فرموده قرآن بهشت ابواب مختلفی دارد که مهمترین آن باب المجاهدین و جهاد فی سبیل الله است.

محسن شاکری به موضوع بیعت امام حسین(ع) با یزید اشاره داشت و تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمود من با یزید بیعت نمی کنم و هر کسی جای من باشد و او را بشناسد نیز همیچین کاری نمی کند چرا که بحث جدایی حق از باطل مطرح است و حال همه می بینند که شهدا ادامه دهنده مسیر دین هستند و اینکه امروزه ما پرچم سرخ در ماه های حرام بالای ضریح اعمه اطهار نصب میکنیم متاثر از رسم عرب و تایید آن حضرت است و اینکه جنگ ما سرجاش بوده و بعد از اتمام شدن ماه های حرام ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه شهید شدن امروزه هنر می خواهد؛ افزود: زمانی که قطار شهدا در حال حرکت است و اینکه در حین حرکت سوار بر آن شوی هنر می خواهد که کار هر کسی نیست.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما یادآور شد: وقتی که همه امروز مشغول ریاست و درست خواندن هستند این شهدا هستند که با خود گذشتگی و ایثار از مردم و کشورمان دفاع می کنند و باید قدر دان آنها باشیم.

وی پیام شهادت و شهدا را تنها در فصل مشترک ولایت فقیه دانست و افزود: اگر ادعا داریم که ادامه دهنده راه شهدا هستیم حمایت از ولایت فقیه است و دروغ می گویند آن کسانی که حرف از ادامه راه شهادا می زنند اما ولایت فقیه را قبول ندارند.

شاکری ادامه داد: ان شاء الله که خدا توفیق به همه ما بدهد که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در دنیا و آخرت امیدمان به همین شهداست.

وی خطاب به همسر شهید اورنگ گفت: اگر توفیق شهید شدن نداشتیم حداقل دعا کنید که مدافع حریم بمانیم.

شهید اورنگ همیشه حرف از ولایت می زد

در ادامه همسر شهید اورنگ با بیان اینکه این گونه دیدار ها با خانواده معظم شهدا باعث آرامش روحی ما می شود، گفت: شهید در تمام مقاطع زندگی خود همیشه حرف از ولایت و گوش دادن به فرامین ایشان می زد.

وی افزود: یادم می آید وقتی شهید کاظمی به شهادت رسید گفت که من بازنشسته شدم اما شهید نشدم.

همسر شهید اورنگ تصریح کرد: شهید اورنگ در سال 94 که به سوریه رفته بود می گفت که رهبری گفته باید دو شهر شیعه نشین نبل و الزهرا آزاد شود و بعد از اینکه آزاد شدند خیلی خوشحال شد. گفتم چرا خوشحالی گفت خوشحالیم به این خاطر است که توانستیم دل رهبری را شاد کنیم.

در پایان این مراسم دانشجویان بسیجی و معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباط صداوسیما با اهدای لوح و تصویر طراحی شده شهید اورنگ از زحمات آنها تشکر کردند.

گفتنی است که سردار شهید اورنگ در بهمن ماه سال 1394 بعد از درگیری با تروریست ها در سوریه برای دفاع از حرم به شهادت رسید.

کد خبر: 864579

وب گردی

وب گردی