روند  افسردگی نوجوانان آمریکایی  4 برابر سریع‌تر از دیگر کشورهای جهان است

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید، روند ابتلای نوجوانان آمریکایی به بیماری‌های روانی و افسردگی 4 برابر سریع‌تر از دیگر کشورهای جهان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نتیجه یک بررسی نشان داد، روند ابتلای نوجوانان آمریکایی به بیماری‌های روانی و افسردگی، 4 برابر سریع‌تر از دیگر کشورهای جهان است.

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته است، 12.7 درصد نوجوانان آمریکایی دچار افسردگی هستند و در حالی که در عموم جمعیت آمریکا، میزان افسردگی یک درصد است اما در بین نوجوانان با 4 درصد رشد روبه‌رو بوده است.

به گفته محققان، فضای مجازی، فقر و عدم توجه خانواده و حتی مقامات مسئول به این موضوع موجب افزایش افسردگی و خودکشی میان نوجوانان ایالات متحده آمریکا شده است.

بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نیز نشان داد، آمریکایی‌ها در 10 سال گذشته به طور فزاینده‌ای افسرده شده‌اند، اما نوجوانان بیش از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر هستند و سنّ 12 سالگی برابر با شروع افسردگی و بیماری‌های روانی در بسیاری از آنهاست.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که میزان افسردگی در نوجوانان، از سال 2005 تا پایان 2015، به نسبت بزرگسالان با 4 برابر رشد روبه رو بوده است؛ اعداد و ارقام به دست آمده حاصل یک نظرسنجی از 600 هزار نفر بالای 12 سال است.

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «‌به طور کل افسردگی و بیماری‌های روانی در ایالات متحده آمریکا با روند صعودی عجیبی در میان تمام گروه‌های سنّی روبه‌رو است، اما این روند در میان نوجوانان بسیار سریع‌تر از دیگر گروه‌هاست.

کارشناسان و تحلیلگران باور دارند، تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی در افزایش نرخ افسردگی در نوجوانان نقش زیادی دارند.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، از سال 2015 تا 6 ماه نخست سال 2017، خودکشی در میان دختران نوجوان به بالاترین نرخ خود در 40 سال گذشته رسیده است.

706

کد خبر: 864605

وب گردی

وب گردی