کارگروه امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

کارگروه امور بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر چهارشنبه در این نشست گفت: توجه به توسعه آموزش بانوان روستایی در حوزه حقوق شهروندی ضروری است.

فریبا رحمان پور افزود: در سطح استان خدمات رسانی مناسبی انجام شده است، اما نابرابری ها و مشکلاتی در روستاها وجود دارد که باید برطرف شود.

رحمان پور مباحث آموزشی را از نیازهای جامعه روستایی و بخصوص زنان دانست و گفت: توسعه و فعالیت در حوزه حقوق شهروندی، بهداشت و سلامت مورد نیاز جامعه زنان روستایی است.

رحمان پور موضوع معیشت را از دیگر مواد مورد نیاز این حوزه دانست و بر همکاری و هماهنگی برای تحقق اهداف تاکید کرد.

در ادامه معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین طرح محرومیت زدایی از منطقه زیلایی با محوریت سازمان مدیریت می تواند به تحقق هدفگذاری های انجام شده در این منطقه کمک فراوانی کند.

محنایی گفت: نه تنها زیلایی، خیلی از مکان های دیگر مانند زیلایی را داریم و باید از فرصت ها استفاده کرد و توسعه این مناطق را رقم زد.

در ادامه مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعطای وام، توانمند سازی جامعه هدف، توسعه مناطق محروم با برنامه ریزی، توانمند سازی و ایجاد اشتغال در مناطق هدف برای تحقق برنامه ریزی ها ضروری است.

علیرضا موسوی امجد افزود: سالهای سال است که درد های زنان سرپرست خانوار را فریاد می زنیم.

وی افزود: بارها این مسائل را مطرح کرده ایم و توجه خاصی به این حوزه نشده است.

در ادامه این نشست مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای توجه به حل سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال، ۱۳۶ کودک مورد حمایت قرار گرفته اند و همچنین ۱۵۲۸ مورد با معرفی علوم پزشکی خدمات دریافت می کنند.

فرید محبی افزود: بازدیدی از یکی از مناطق زیلایی داشتیم و از نزدیک مشکلات این منطقه بررسی شد.

محبی ابراز داشت: در قالب اکیپ های مختلف، سایت ها و خبرگزاری های مختلف به مدت دو هفته در منطقه حضور داشتند و مشکلات، خدمات ارائه شده و معضلات را بررسی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: توجه به مناطق محروم یکی از رویکرد های کمیته امداد است و اعتبارات مناطق محروم از سایر اعتبارات بخش های دیگر مجزا شد.

محبی گفت: ۱۶ هزار و ۸۴۷ خانوار تحت حمایت ما در مناطق محروم ساکن هستند و بخشی از خدمات مورد نظر ما برای ارائه به زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: شش ماهه اول امسال اقدامات مختلفی در حوزه تامین اقلام و خدمات رسانی به جامعه هدف محقق شد.

منبع: مهر

902

کد خبر: 864623

وب گردی

وب گردی