پیاده‌روی دانشجویان دانشگاه آزاد به سوی حرم امام رضا(ع)

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از برگزاری اولین کاروان بزرگ پیاده‌روی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: طی این مراسم دانشجویان دانشگاه آزاد از سراسر کشور از نیشابور تا مشهد مقدس را به صورت دسته جمعی پیاده‌روی خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، از برگزاری اولین کاروان بزرگ پیاده‌روی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: طی این مراسم دانشجویان دانشگاه آزاد از سراسر کشور از محل قدمگاه امام رضا (ع) در نیشابور تا مشهد مقدس را به صورت دسته جمعی پیاده‌روی خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مراسم به مناسبت ایام پایانی ماه صفر و رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار خواهد شد و حضور در آئین سوگواری آن ایام به همراه برنامه‌های ویژه اخلاقی، معنوی، زیارتی و همچنین برپایی موکب‌های فرهنگی در مسیر حرکت از برنامه‌های دیگر این مراسم است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ستون‌های کاروان‌های پیاده جوانان دانشجو در اربعین و همچنین 28 صفر را به ستون‌های حرکت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تشبیه کرد و گفت: به همان اندازه حرکت امروز دانشجویان عاشق اهل بیت (ع) و محب ولایت، دشمن شکن و با اهمیت است.

وی گفت: در خصوص نحوه برگزاری و چگونگی شرکت در این مراسم به واحدهای دانشگاه آزاد نامه‌هایی ارسال شده است و ان‌شاءالله در زمان مشخص شده شاهد حضور پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد در این مراسم خواهیم بود.

کلانتری در ادامه در خصوص تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی به زوج‌های دانشجو هم افزود: ان‌شاءالله در دانشگاه آزاد اسلامی به زوج‌های دانشجو که هر دوی آنها در این دانشگاه هستند، خوابگاه‌های متاهلی اختصاص می‌دهیم که این طرح از ترم آینده شروع خواهد شد.

وی در گفت و گو با فارس گفت: زوج های دانشجوی دانشگاه آزاد بعد از ازدواج به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و سه روز در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) خواهند بود. همچنین حدود پنج هزار زوج دانشگاه آزاد اسلامی در یک روز و ساعت مشخص در مراز شهدا جمع خواهند شد تا طواف شهدا کنند و به سمت مشهد مقدس بروند.

کد خبر: 864630

وب گردی

وب گردی