سوزاندن 100 تن زباله پزشکی شهر تهران باهمکاری شرکت هلندی در شرف ابلاغ است

سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران ضمن اعلام اینکه قرارداد سوزاندن 100 تن زباله پزشکی شهر تهران با شرکت هلندی در شرف ابلاغ است، گفت: قرار است این شرکت زباله‌های پزشکی را به صورت بهداشتی دریافت و حمل کرده و با دستگاه زباله‌سوزی که احداث می‌شود می‌سوزاند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مهندس عبدلی در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه دکتر نجفی شهردار تهران با حساسیت و دقت قابل توجه موضوعات محیط زیست شهری مخصوصا پسماند را پیگیری می‌کند و دستورات لازم را در این خصوص ابلاغ کرده است، گفت: آن چیزی که حساسیت بالایی دارد، تبدیل زباله به انرژی است.

وی افزود: با پیگیری شهردار تهران قرارداد زباله‌های پزشکی شهر تهران در شرف ابلاغ است و براساس آن 100 تن زباله پزشکی را که به یک شرکت هلندی دادیم قرار است به نحو بهداشتی از مبادی تولید دریافت کرده و به نحو بهداشتی حمل کند و در مرکزی که در آراد کوه داریم، با دستگاه زباله سوزی که احداث می‌شود، آنها را بسوزانند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه برای مابقی زباله‌ها که حدود 3500 تا 3600 تن می‌شود در حال تنظیم و صدور آگهی فراخوان هستیم تا با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که توان لازم را دارند بتوانیم دستگاه زباله سوز معمولی احداث کرده و آنها را تبدیل به انرژی کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم از دفن صددرصدی زباله‌ها جلوگیری کنیم و به جای اینکه زباله‌ها دفن شده و محیط را آلوده کنند آنها را تبدیل به انرژی کنند و برق وارد سیستم کنیم.

عبدلی ادامه داد: تقریبا 9000 تن زباله شهری در شبانه‌روز تولید می‌شود که از این 9000 تن 3500 تا 3600 تن قابل سوختن و تبدیل به انرژی هستند و مابقی تبدیل به کمپوست می‌شوند، همین حالا 200 تن زباله در روز می‌سوزانیم و 3 مگابایت برق در ساعت تولید می‌کنیم. این ظرفیت وجود دارد و حتما برنامه برای ساماندهی و تبدیل زباله به انرژی به صورت کلیدی پیگیری می‌شود.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری تهران همچنین به زباله‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: در زمینه زباله‌های ساختمانی که قرارداد آن در شرف انجام است تا 9000 تن زباله ساختمانی را به مصالح ساختمانی چون آسفالت و شن و ماسه تبدیل کرده و به بازار ساخت و ساز برمی‌گردانیم.

706

کد خبر: 864637

وب گردی

وب گردی