شکایت وزارت کار از پورابراهیمی به قوه قضاییه ارجاع شد/ بررسی شکایت از مطهری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به قوه قضاییه ارجاع شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد جمالی روز چهارشنبه با اشاره به جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به دلیل اظهاراتی که وی درباره وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرزندانشان مطرح کرده بود، شکایتی را به هیات نظارت فرستاد که هیات نظارت تصمیم گرفت که این شکایت برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارجاع داده شود.
وی گفت: همچنین شکایتی از شهاب نادری نماینده ساوه و جوانرود در جلسه امروز مطرح شد که این نماینده در جلسه حضور پیدا کرد و توضیحاتی را مطرح کرد، براساس توضیحات ارائه شده هیات رییسه هیات نظارت به این نتیجه رسید که نادری صحبت یا کاری خلاف شئون نمایندگی انجام نداده است.
وی درباره زمان رسیدگی به رفتار هاجر چنارانی نماینده نیشابور نسبت به معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قرار شد در جلسه آینده هیات نظارت برای استماع توضیحات خانم چنارانی از وی دعوت کند.
جمالی ادامه داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان امروز از آقای مطهری نماینده تهران برای توضیح درباره شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب الزمان اصفهان در خصوص یکی از سخنرانی‌های ایشان در دانشگاه اصفهان دعوت کرد.
وی افزود: شاکیان معتقد بودند صحبت‌های آقای مطهری در جهت تحریک و تشویش افکار عمومی بوده است، مطهری در این جلسه توضیحات خود را بیان کرد براساس توضیحات ارائه شده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این نتیجه رسید که صحبت‌های ایشان در دانشگاه اصفهان خلاف وظایف نمایندگان و خلاف شئون نمایندگی نبوده است.
وی یادآور شد: همچنین شکایتی از طرف یکی از شرکت‌های خودروسازی از محمدرضا منصوری نماینده ساوه مطرح شد، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بعد از بررسی ها به این نتیجه رسید که هیچ گونه موضوع خلافی در صحبت‌های آقای منصوری وجود نداشته است.
وی ادامه داد: علوی از نمایندگان سابق مجلس از یکی از نمایندگان فعلی درباره مسائل مربوط به تعاونی مسکن نمایندگان و کارکنان مجلس شکایتی را مطرح کرد، به دلیل گستردگی این موضوع و شرایط آن قرار شد شاکی آن را از طریق قوه‌قضائیه پیگیری کند، اگر قوه‌قضائیه استعلامی از هیات نظارت بخواهد ما اعلام نظر خواهیم کرد.
جمالی افزود: رئیس بانک مرکزی شکایتی از یکی از نمایندگان مطرح کرد که قرار شد مسعود پزشکیان رییس هیات نظارت بر برجام تذکرات لازم را بدهد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 864645

وب گردی

وب گردی