نماینده ارومیه: شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: کشاورزی آذربایجان غربی در آتش بی مهری های وزارت جهاد کشاورزی در حال سوختن و احتضار است.

به گزارش ایسکانیوز، روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور درصحن علنی امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: سراغ بغض فروخورده یک ملت می روم که کسی صدایش را نمی شنود؛ متاسفانه کشاورزی ارومیه در حال احتضار بوده و در حال حاضر شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی مردمی که با چنگ و دندان و تلاش های شبانه روزی خویش چشم امید به محصولات باغی و کشاورزی دوخته اند آغاز شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محصولاتی که با سختی و مشقت کشاورزان تولید می شود اکنون به صورت زیردرختی در اطراف جاده ها ریخته شده و تراژدی تلخ و غمبار دیار آذربایجان را رقم می زند، تصریح کرد: این صحنه ها دل هر انسانی را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه تولید هر ۱۰۰ گرم سیب درختی ۷۰ لیتر آب شیرین دومین استان پرآب کشور را مصرف می کند، گفت: محصول سیب به جای آنکه به عنوان یک محصول بومی باعث رونق و توسعه کشاورزی کشور باشد اما به تابلوی غم انگیز فلاکت و سیه روزی مردم آذربایجان غربی تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری، تصریح کرد: در حالی که بنا به اعلام مسئولان گمرک استان تنها ۲۰ هزار تن صادر شده است.

حضرت پور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: آقای حجتی! کشاورزان مجبور هستند محصولات باغی به ویژه سیب را پیش از موعد برداشت کنند و در کنار جاده ها به نام زیردرختی به نازل ترین قیمت فروخته و گاهی با شرایط نسیه چندین ماهه محصولات خود را وارد بازار کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، ادامه داد: این حال و روز تولیدکنندگانی است که باغات که ثمره چندین سال کاشت و داشت آنها بوده را قطعه قطعه کرده و باغات خود را به آتش می کشند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با مورد خطاب قرار دادن وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی در آذربایجان غربی نقش اول در اقتصاد استان را دارا است، یادآور شد: اگر بی توجهی به محور اقتصاد آذربایجان غربی که حیات و ممات مردم به آن وابسته است ادامه یابد به زودی یاس و ناامیدی کشاورزان، مهاجرت به شهر و حاشیه شهرها، ایجاد مشغال کاذب و آسیب های اجتماعی دامنگیر کشور خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با بیان اینکه دل های ما از رنج باغداران و کشاورزان زحمتکش آذربایجان غربی خون است، تصریح کرد: آذربایجان غربی قطعه ای از بهشت ایران عزیز است که در برهه های مختلف نقش آفرین و حماسه ساز بوده اما امروز در آتش بی مهری های وزارت جهاد کشاورزی می سوزد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: پیش از آنکه تصویر اتلاف صدها هزار تن سیب درختی در کنار جاده های استان چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی مخدوش کند و دچار نفرین صدها هزار رای دهنده و شهید داده و پشتیبان نظام اسلامی شویم یا امید مردم از دولتمردان قطع شود به فریاد باغداران رسیده و به وعده هایتان در قبال باغداران عمل کنید؛ سیب و انگور آذربایجان غربی را نجات دهید تا امید و حیات در استان جلوه گر شود.

گفتنی است در پایان نطق این نماینده، علی مطهری، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد هر چه سریع تر به مشکلات کشاورزان استان آذربایجان غربی رسیدگی کند.

901

کد خبر: 864658

وب گردی

وب گردی