استیضاح وزیر کشور با ۱۴ محور کلید خورد

نماینده اصلاح طلب مردم بوشهر با تاکید بر عملکرد ضعیف وزارت کشور در بحث ساماندهی مشکل سهام‌گذاران پدیده شاندیز از تهیه طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی در ۱۴ محور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالحمید خدری با اشاره به تهیه طرح استیضاح وزیر کشور درمحورهای چهاردگانه اعلام کرد: به دلیل مشکلات متعدد در حوزه وزارت کشور طرح استیضاح آقای رحمانی فضلی در ۱۴ محور تهیه و تنظیم کرده و هم اکنون در حال جمع‌آوری امضاهای این طرح توسط نمایندگان هستیم.

وی در تشریح محورهای چهارد‌ه‌گانه این طرح استیضاح اعلام کرد: شاید مهمترین محور استیضاح رحمانی فضلی و‌ آنچه نمایندگان را به این نتیجه رسیده که وزیر کشور را استیضاح کنند مشکلات مردم در بحث پدیده شاندیز باشد و هم اکنون ۱۳۴ هزار نفر درگیر این مشکل هستند اما این طرح محورهای دیگری نیز در حوزه‌های مختلف دارد و نمایندگان به دلایل متعدد خواستار انجام این استیضاح هستند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون بحث پدیده شاندیز به عنوان محور اصلی، مسائل دیگری از جمله عدم نظارت بر شهرداری‌ها از سوی وزارت کشور، بی‌توجهی این وزارتخانه به هزینه‌های سنگینی که در جریان مراسم اربعین به مردم تحمیل می‌شود و عملکرد ضعیف این وزارتخانه از جمله دیگر محورهای این اسیضاح است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم یادآور شد: نحوه انتصاب‌ استاندارها و عدم نظارت بر عملکرد استانداری‌ها، عدم ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس و همچنین عدم اجرای قانون احزاب از جمله دیگر محورهای این طرح استیضاح است.

خدری در پایان با تاکید بر اینکه روند امضای این طرح استیضاح همچنمان ادامه دارد، یادآور شد: در حال حاضر تعداد امضاهای استیضاح رحمانی فضلی از ۲۵ امضا گذشته و همچنان در حال افزایش است.

منبع: ایلنا

کد خبر: 864672

وب گردی

وب گردی