سردار شریف: تحریم های سپاه موضوع جدیدی نیست

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به تحریم های جدید علیه سپاه اظهار داشت: تحریم سپاه و حوزه دفاعی کشور موضوع جدیدی نیست و از اول انقلاب ما در این حوزه مورد تحریم آمریکایی ها و هم‌پیمانان آن ها بوده ایم.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسدارن با حضور در غرفه ایسکانیوز واقع در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد تحریم های جدید علیه سپاه گفت: تحریم سپاه و حوزه دفاعی موضوع جدیدی نیست و از اول انقلاب ما در این حوزه مورد تحریم آمریکایی ها و هم‌پیمانانش بوده ایم و همه پیشرفت های ما در حوزه دفاعی و نظامی با وجود این تحریم ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آن طراحی که برای توانمندسازی خودمان داشتیم بدون در نظر گرفتن و اتکای به دشمن بوده است و بر پایه توانمندی های داخلی طراحی شده بنابراین در این حوزه تاثیر تحریم تاثیر خاصی را قطعا ندارد.

شریف با مطرح کردن این سوال که آمریکایی ها چرا این کار را انجام می دهند اظهار داشت: به نظر می رسد دنبال انتقام گرفتن از مردم ایران هستند زیرا وقتی که آمریکا رسما می آید در سازمان ملل ملت ما را به عنوان ملت تروریسم معرفی می کند حاکی از آن است که آمریکا دشمنی عمیق و گسترده ای با مردم ایران دارد.

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به بحث های موشکی و هسته ای اظهار داشت: این بحث ها بهانه ای برای فشار آوردن بر مردم ایران است تا بتوانند آن ها را در حوزه های مختلف در تنگنا قرار بدهند.

وی با اشاره به چرایی موضوع تحریم های موشکی سپاه ابراز کرد: به دلیل شکست هایی که در منطقه خورده اند و همچنین جمع کردن بساط داعش بر این موضوع اصرار دارند، زیرا اینها سرمایه گذاری زیادی برای داعش کرده بودند و تصورشان این بود که می توانند تجزیه کشورهای اسلامی را دنبال کنند و فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی داشته باشند.

شریف ادامه داد: مسئولان کشور باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنندو به توان داخلی و نیروی انسانی خود اتکا کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران تصریح کرد:به کارگیری توانمندی داخلی و افزایش استحکام درونی کشور میتواند پاسخ قابل توجهی به آمریکاها باشد و این تهدید را به یک فرصت مجدد تبدیل کند.

وی با اشاره به سپاه پاسداران اظهار داشت: رفتار های سپاه در مقابل کارهای آمریکایی ها رفتار های احساسی نیست.

شریف تصریح کرد: ما با یک هوشمندی و درایتی که در ذات سپاه نهفته است کارهای مان را دنبال میکنیم و قطعا رفتارهای احساسی نسبت به رفتارهای آمریکاییها نشان نمی دهیم و ضرورتی ندارد بالاخره ما توانمندی هایی داریم و به وقت خودش استفاده می کنیم و نیازی به رفتارهای هیجان آمیز نیست.

303

کد خبر: 864675

وب گردی

وب گردی