آسیب شناسی اعتیاد از اولویت های فعالیت شورای شهر اصفهان است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: توانمندسازی جامعه نسبت به آسیب ها به خصوص اعتیاد جزو اولویت های کاری شورا در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

کوروش محمدی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان این که شورا در جهت توانمندسازی جامعه در رابطه با بحث اعتیاد در آسیب های اجتماعی فعالیت دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شورای شهر اصفهان به دنبال آگاه سازی جامعه برای بالا بردن قابلیت های افراد در مواجه با آسیب های اجتماعی است که از این طریق بتواند توجه جدی به حوزه آموزش و پرورش و دانش افزایی در آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان این که برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به یک ساز و کار فرهنگی است، گفت: با توجه به نگرش مثبت جامعه نسبت به اعتیاد باید این نگرش را تغییر و کنترل کنیم؛ این موضوع زمان زیادی را به دنبال خواهد داشت اما با پشتکار و جدیت پیگیر این موضوع خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: توانمندسازی جامعه نسبت به آسیب ها به خصوص اعتیاد جزو اولویت های کاری شورا در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان این که تعداد کمپ اعتیاد در اصفهان بسیار است، افزود: ما به لحاظ کمی مشکلی با تعداد کمپ نداریم اما این موضوع اثری بر روی پیشگیری از اعتیاد ندارد زیرا کمپ ها رویکرد توانمندسازی نداشته و همچنین عملا در یک سیستم خطیر یا غیرپویا دچار آسیب های خاص خواهند شد.

محمدی ادامه داد: اعتیاد و آسیب هایی از این قبیل و کمپ ها به افراد آسیب دیده برای ترک اعتیاد فضا می دهند اما در شورا به این موضوع احتیاجی نداریم ما نیاز به فضای آموزشی داریم فضایی که با نگاه پیشگیرانه در صف اول پیشگیری فعال باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: به طور کل کمپ ها در سطوح 2-3 پیشگیری هستند که بحث مداخله و درمان بر آنها تاثیر بسیاری نخواهد داشت.

901

کد خبر: 864712

وب گردی

وب گردی