فعالیت‌های بصیرت افزایی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با ظرفیت های انسانی و فکری عظیم، فعالیت های فرهنگی بسیاری در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی و بصیرت افزایی آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، صالح اسکندری درباره فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد با بیش از یک میلیون و پانصدهزار دانشجو به عنوان ظرفیت نیروی انسانی و فکری عظیم، فعالیت های فرهنگی خوبی را در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی آغاز کرده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی و بصیرت افزایی در این دانشگاه ادامه داد: یکی از این اقدامات مثبتی که در چند ماه اخیر اجرایی شده بحث برگزاری اردوهای بصیرت افزایی برای دانشجویان است و علاوه بر اردوهای فرهنگی، شاهد برگزاری نشست ها، جشنواره ها و مسابقاتی در حوزه فعالیت تشکل های سیاسی و نشریات دانشجویی هستیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به تولید 400 عنوان نشریه دانشجویی در مجموعه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با تیراژی بیش از ششصد هزار نسخه، یک مسابقه رسانه ای برگزار کردیم که اکنون این نشریات در مرحله داوری و انتخاب برای حضور در این رقابت هستند و امیدواریم در آذرماه این جشنواره برگزار شود.

اسکندری با اشاره به حضور نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: در نمایشگاه مطبوعات علاوه بر غرفه روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری آنا، برای نشریات دانشجویی نیز غرفه ای در نظر گرفته شده تا این نشریات نیز به عنوان رسانه های دانشگاه دیده شوند.

وی برگزاری دو دوره اردوی شمیم بصیرت به میزبانی اصفهان و مشهد مقدس با حضور فعالان فرهنگی دانشجویی را از جمله فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد برشمرد و گفت: شرکت کنندگان در این برنامه با حضور در کارگاه های مهارت افزایی فرهنگی و بصیرت افزایی سیاسی با حوزه های هنری و فرهنگی آشنا شدند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد، هدف اصلی برپایی نشست ها و اردوهای فرهنگی دانشجویی را ارتقای مسیر بالندگی دانشجو اعلام کرد و یادآور شد: به دنبال این هستیم که دانشجویان در این جشنواره ها مسیر بالندگی را بپیمایند که البته کاری درازمدت و زمان بر است و ثمرات و برکاتش در آینده مشخص می شود.

اسکندری در مورد روند چابک سازی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: چابک سازی و کوچک سازی دانشگاه آزاد اسلامی، یک مطالبه از پایین به بالا و مطالبه عمومی اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویانی است که با ساختار بروکراتیک عظیم رو به رو بودند.

وی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این چابک سازی، برخی معاونت ها، ادارات کل و سازمان ها که فعالیت های موازی با یکدیگر داشتند، ادغام شدند و همچنین به منظور افزایش و ارتقای سرویس دهی و خدمت رسانی به مجموعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، اداره امورات اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با یکدیگر ادغام شدند.

اسکندری با اشاره به مشکلات مالی دانشجویان تمامی دانشگاه ها در کشور ادامه داد: قطعا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند سایر دانشجویان در نهادهای کشور دچار مشکلات مالی بسیاری هستند اما با کاهش دانشجو، این مشکلات برطرف نمی شود چرا که اینگونه مسائل به دانشگاه آزاد مربوط نمی شود و در همه دانشگاه های کشور شاهد پر نشدن صندلی های کلاس ها هستیم.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

کد خبر: 864723

وب گردی

وب گردی