نیروگاه های بازنشسته کشور شناسایی شدند/ انتقال هزار و 600 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در مجموع 3 یا 4 نیروگاه برای سال جاری برنامه ریزی کردیم و روند مذاکرات برای سرمایه گذاری به خوبی انجام می شود اما تا زمانی که نتوانیم آن ها را بازسازی و تغییر دهیم همچنان از آن ها استفاده خواهیم کرد.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، گفت: صنعت برق ایران از نظر زیرساخت ها مناسب بوده و فقط بخشی از تاسیسات از قدمت نسبتا بالایی برخوردارند.

او تصریح کرد: نیروگاه هایی که از قدمت بالا برخوردارند به لحاظ راندمان، تعمیر و نگهداری نیاز به سرمایه گذاری دارند در حال حاضر دو روند را تعقیب می کنیم.

محمودی افزود: برای نیروگاه های جوان یا قدیمی تر سال به سال همه این نیروگاه ها بدون استثنا تعمیرات و نگهداری تعویض قطعات انجام می شود این باعث می شود که نیروگاه ها بتوانند راندمانی نزدیک به راندمان سال قبل را داشته باشند. برخی از نیروگاه ها، نیروگاه هایی هستند که به دلیل خدمات طولانی مدت راندمانشان پایین آمده و نیازمند بازنگری هستند.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: چند مورد نیروگاه قدیمی در کشور شناسایی شدند البته تعدادشان محدود است بنابراین آنهایی که به سمت بازنشسته شدن یا نوسازی کامل هستند مشخص شده است.

او تاکید کرد: با بخش های مختلف مذاکراتی را انجام داده ایم تا جاییکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند در این زمینه همکاری کنند. بنابراین با استفاده از سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات می توانیم نیروگاه ها قدیمی را با نیروگاه های جدید جایگزین و یا فرآیندشان را تغییر دهیم.

محمودی گفت: در مجموع 3 یا 4 نیروگاه برای سال جاری برنامه ریزی کردیم و روند مذاکرات برای سرمایه گذاری به خوبی انجام می شود اما تا زمانی که نتوانیم آن ها را بازسازی و تغییر دهیم، همچنان از آن ها استفاده خواهیم کرد.

او در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه گفت: برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت دریاچه هزار و 600 میلیون متر مکعب آب رها شده از مناطق دیگر را به سمت دریاچه هدایت کردیم تا شرایط آبی این منطقه دچار بحران نشود.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو برای احیای دریاچه ارومیه دو کار اساسی صورت گرفت که اولین آن مربوط به انتقال آب‌های ذخیره شده در اطراف دریاچه به داخل آن بود.

402

کد خبر: 864741

وب گردی

وب گردی