«میازاکی»  انیمیشن جدید ساخت

«هایائو میازاکی» انیمیشن‌ساز سرشناس و برنده اسکار ژاپنی عنوان جدیدترین انیمیشن بلند خود را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «میازاکی» ۷۶ ساله اعلام کرد: عنوان این انیمیشن جدید «شما چگونه زندگی می‌کنید؟» خواهد بود و ساخت آن بین سه تا چهار سال به طول می‌انجامد.

نام این انیمیشن بر اساس کتابی با همین‌نام نوشته «گنزابورو یوشینو» در سال ۱۹۳۷ انتخاب شده است. «یوشینو»، ویراستار و نویسنده ادبیات کودکان و همچنین یک روزنامه‌نگار بود و در یکی از ماهنامه‌های معروف و مهم در دوره پس از جنگ در ژاپن سردبیر بود.

«میازاکی» که پس از ساخت انیمیشن جنجالی «باد برمی‌وزد» در سال ۲۰۱۴ اعلام بازنشستگی کرده بود اوایل سال دوباره به دنیای انیمیشن بازگشت و اعلام کرد اثر جدیدی خواهد ساخت.

این سینماگر ژاپنی در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت هنری خود به موفقیت‌های فراوانی درحد «نیک پارک»، انیماتور کمپانی والت دیزنی دست یافته است و از مشهورترین و تاثیرگذارترین انیماتورهای تاریخ سینما محسوب می‌شود.

وی که متولد توکیو است، انیمیشن‌سازی حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و به عنوان هنرمند طراح برای انیمیشن «سفرهای گالیور فراتر از ماه» کار می‌کرد. وی درآن دهه به کار در نقش های مختلف در صنعت انیمیشن ادامه داد تا زمانی که اولین فیلم برجسته خود را با عنوان «لوپن ۳: قلعه کالیوسترو» در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد.

با اینکه فیلم‌های «میازاکی» به مدت طولانی موفقیت‌های تجاری و منتقدانه‌ای را در ژاپن به دست آورده بودند، او تا حد زیادی در غرب ناشناخته بود تا زمانی که کمپانی میراماکس فیلم «شاهزاده مونونوکه» را منتشر کرد که رکورد فروش در سینماهای ژاپن را شکست و اولین فیلم انیمیشنی بود که جایزه تصویر سال را در جوایز آکادمی ژاپن به دست آورد.

«میازاکی» در سال ١٩٩٧، پس از ساخت فیلم «شاهزاده مونونوکه» که در آن دوره از موفق‌ترین انیمیشن‌ها بود، عقب‌نشینی خود را از مقام کارگردانی اعلام کرد تا جایی برای استعدادهای جوان‌تر باز کند، اما در سال ٢٠٠١ دوباره به عرصه کارگردانی بازگشت و فیلم «شهر اشباح» را ساخت که رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن در سطح جهانی را به خود اختصاص داد و جوایز خرس طلایی برلین در سال ٢٠٠٢ و اسکار ٢٠٠٣ را از آن خود کرد.

او در سال ۲۰۱۳ با انیمیشن جنجالی «باد می‌وزد» به سینماها بازگشت که این فیلم اعتراضات زیادی را برای او به دنبال داشت، تا جایی که به او اتهام حمایت از سازنده‌ هواپیماهای جنگی را که باعث جنگ افروزی می‌شوند وارد کردند اما در نهایت این فیلم موفق شد به جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار راه یابد و در جوایز گلدن گلوب نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال شد.

منبع: ایسنا

503

کد خبر: 864768

وب گردی

وب گردی