۳هزار ایرانی خارج از کشور بیمه هستند/۳۴هزار اتباع بیگانه بیمه شدند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پوشش بیمه ای ۳ هزار ایرانی خارج از کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۴ هزار اتباع خارجی دارای مجوز در کشور بیمه شده اند.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از مهر، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری در مورد مصارف و هزینه کرد این سازمان گفت: در مقطع فعلی مصارف ۶ میلیارد تومان و تامین منابع نیز کمتر از مصارف است به طوری که شرایط دشواری فراهم شده است که تجلی آن دیرکرد در پرداخت مطالعات مراکز طرف قرارداد است و از سوی دیگر باعث می‌شود سرمایه گذاری ها به منابع جاری وارد شود و البته چنانچه فکری نشود تامین اجتماعی هم مانند صندوق بازنشستگی و فولاد بودجه بگیر دولت خواهد شد.

وی گفت: در این خصوص دو راه وجود دارد یا باید اصلاح ساختار انجام گیرد و یا اینکه دولت بودجه ای را تخصیص دهد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه آسیب شناسی های لازم در این بخش صورت گرفته است، افزود: راه حل هایی نیز متناسب با این آسیب شناسی در نظر گرفته شده که اجرایی خواهد شد.

سید تقی نوربخش تاکید کرد: اگر شهرداری طلب ۳۰۰ میلیاردی ما را پرداخت کند مشکلی نخواهیم داشت البته نهایت همکاری را با شهرداری انجام داده ایم به طوری که مطالبات آنها تقسیط کرده و حاضر به تهاتر شده ایم و اگر تمامی سازمانها اینگونه مبالغشان را پرداخت کنند بدون شک مشکلات تامین اجتماعی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث ورشکستگی در مورد صندوق های بیمه ای مطرح نیست، اظهار داشت: این در حالی است که ابرچالشی در این زمینه وجود دارد. ما یک صدوق بین نسلی هستیم که تعهدات آن بر عهده نظام و دولت است و در عین حال باید اخطارها و گوشزدهای لازم را نیز داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باید حساسیت لازم در مورد صندوق ها ایجاد شود تا همانند چالش آب و محیط زیست مورد دغدغه دولت باشند.

نوربخش در مورد بهره برداری از بیمارستان حضرت ابالفضل(ع) نیز گفت: ساخت این بیمارستان در دولت روحانی محقق و بر اساس استانداردها مجهز شد.

وی ادامه داد: تامین نیروی متخصص چالش جدی تامین اجتماعی است چرا که توزیع نیروها توسط وزارت بهداشت انجام می گیرد این در حالی است که در قانون برنامه ششم توصیه شده که متناسب با تخت های سازمان که ۱۰ درصد تخت های کشور است نیروی لازم نیز اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه متاسفانه از سوی وزارت بهداشت یک نفر نیز به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: برخی اظهار نظر کردند که هر کسی که بیمارستان می سازد خودش نیز باید نیروهایش را تامین کند که چنین اظهارنظری منطقی نیست و قطعا ما تلاش می کنیم تا نیروهای متخصص را جذب نماییم.

نوربخش در مورد بیمه اتباع خارجی گفت: علیرغم ماده ۵ قانون سازمان تامین اجتماعی بیمه اتباع خارجی که اجازه کار دارند اجباری است و تا سال ۹۳، سه هزار نفر از اتباع بیمه شده بودند که تعداد اتباع بیمه شده به ۳۴ هزار نفر رسیده است که قطعا کافی نیست چرا که اتباع بیگانه دارای مجوز کار تعدادشان بیش از این رقم است و بر اساس هماهنگی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت کشور در سال آینده تعداد این افراد افزایش خواهد یافت.

وی به بیمه ایرانیان خارج از کشور نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه اقداماتی با همکاری کارگزاری ها درکشورهایی مانند کانادا، آذربایجان، ابوظبی، چین و مالزی که تعداد ایرانیان در آنجا بیشتر است انجام شده تا این افراد تحت پوشش قرار بگیرند و در حال حاضر ۳ هزار نفر تحت پوشش هستند که قرار است تعداد آنها را افزایش دهیم.

700

کد خبر: 864815

وب گردی

وب گردی